השקעה באחיות שווה פחות אשפוזים

(0)
לדרג

מחקר חדש ומקיף מצא קשר ישיר בין סביבת העבודה של האחיות, לבין הסיכון לאשפוזים חוזרים בקרב חולים עם אי-ספיקת לב, אוטם לבבי חד ודלקת ריאות

מאת: ד"ר עמית עקירוב

סביבת עבודה טובה יותר בבתי חולים ככל הנראה מפחיתה את הסיכון לאשפוזים חוזרים, כך עולה מתוצאות מחקר חדש שפורסם במהדורת ינואר 2013 של כתב העת Medical Care.

מניתוח הנתונים עלה כי שיעור האשפוזים החוזרים בתוך 30 ימים בחולים עם אי-ספיקת לב היה נמוך ב-7% בבתי החולים עם סביבת עבודה טובה, בהשוואה לסביבת עבודה גרועה. באשר לאוטם לבבי חד, שיעור האשפוזים החוזרים היה נמוך ב-6% ועם דלקת ריאות היה נמוך ב-10%.

עם כל עליה של חולה אחד נוסף בעומס העבודה המוטל על האחיות, נרשמה עליה של 7% בסיכויים לאשפוזים חוזרים על חולים עם אי-ספיקת לב, עליה של 9% בשיעור האשפוזים החוזרים בשל אוטם לבבי חד, ועליה של 6% בחולים עם דלקת ריאות.

לפי המחקר, בית חולים העשוי לשנות את סביבת העבודה שלו מסביבה ירודה לטובה, ולהפחית את עומס העבודה המוטל על האחיות מ-6 ל-4 חולים לאחות - יזכה לירידה בשיעור האשפוזים מ-25% ל-21%.

החוקרים אספו נתונים מסקר חתך שנערך ב- 2005-2006 בקרב אחיות בקליפורניה, פנסילבניה וניו-ג'רזי , עם סך כולל של כ-20,000 אחיות. המדגם כלל 210 בתי חולים בקליפורניה, 134 בפנסילבניה ו-68 בניו ג'רזי.

סביבת העבודה של האחיות נמדדה באמצעות מדד Practice Environment Scale of the Revised Nursing Work Index, בו האחיות קבעו את אופן תנאי העבודה וההשפעה על מרכיבים שונים בארגון, ששימש להגדרת סביבת עבודה.החוקרים לקחו בחשבון מגוון משתנים הקשורים בבית החולים, ביניהם גודל, סטאטוס הוראה, פעילות למטרות רווח או שאינה למטרות רווח ונפח חולים.

בואו לדבר על זה בפורום מחלות לב והריון.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום