רוב הפניות לרופאים בגלל עור

(0)
לדרג

ממחקר חדש שפורסם בארה"ב עולה כי בעיות עור וכאבי מפרקים וגב הם הסיבות השכיחות לפנייה לרופאי המשפחה, וזאת לפני מחלות ממאירות, מחלות לב או סוכרת

מאת: ד"ר עמית עקירוב

מתוצאות מחקר חדש שפורסמו במהדורת ינואר 2013 של כתב העת Mayo Clinic Proceedings, עולה כי מרבית הפניות לרופאים עוסקות בבעיות עור, מפרקים וכאבי גב, ולא במחלות כגון סוכרת, מחלות לב או מחלות ממאירות אחרות.

החוקרים בחנו את הרשומות הרפואיות של כ-150,000 תושבים במיניסוטה, בין השנים 2005-2009, וסיווגו את החולים בהתאם לקטגוריות מחלות. מהנתונים עולה כי 42% מהתושבים אובחנו עם מחלת עור אחת, לכל הפחות, במהלך תקופה של חמש שנים.

הבעיות הבאות בשכיחותן היו אוסטיאוארתריטיס ומחלות מפרקים (כ-33% מהתושבים), כאבי גב (כ-24%), הפרעות במטבוליזם שומנים (כ-22%) ומחלות בדרכי הנשימה העליונות (כ-22%).

החוקרים זיהו הבדלים בשכיחות המחלות לפי הגיל והמוצא האתני. לדוגמא, בגילאי 0-18 שנים תועדה השכיחות הגבוהה ביותר של מחלות עור, בעוד שבגילאי 65 ומעלה תועדה השכיחות הגבוהה ביותר של יתר לחץ דם.

באוכלוסיית האפרו-אמריקנים נרשמה שכיחות גבוהה יותר של בעיות גב וכאבי ראש, בהשוואה ללבנים, כאשר בלבנים נרשמה שכיחות גבוהה יותר של מחלות עור בהשוואה לאפרו-אמריקנים ואסיאתים. באסיאתים נרשמה שכיחות גבוהה יותר של סוכרת, בהשוואה ללבנים.

בואו לדבר על זה בפורום רפואת עור.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום