נשיכת עכביש גרמה לזיהום חמור

(0)
לדרג

רוכל מהשוק של ירכא נרדם במכוניתו והתעורר בעקבות כאב עז בכף ידו. כעבור כמה שעות התפתח זיהום חמור, שהרופאים מייחסים לעכביש מסוג ששן חום

מאת: מערכת zap doctors

בחדר המיון במרכז הרפואי זיו כבר נתקלו בנשיכות של עכבישים בעבר, אך הנשיכה בכף ידו של חמד אבו-עוואד (54) מהכפר הדרוזי בוקעאתא הפתיעה גם את הוותיקים בצוות הרפואי, שאמרו כי תגובה כה חריפה לארס עכביש היא מקרה נדיר.

אבו-עוואד הסביר לרופאים כי נרדם במכוניתו ליד השוק בכפר ירכא שבו הוא מפעיל דוכן, כאשר הרגיש לפתע בכאב עז בכף ידו והניח שמשהו עקץ אותו. במבט ראשון העקיצה לא נראתה לו חמורה, אך למרות זאת פנה לרופא המשפחה, שנתן לו תרופות לשיכוך הכאב ומשחה למריחה והנחה אותו להגיע לחדר המיון במרכז הרפואי זיו במקרה שהמצב לא משתפר.

כעבור מספר שעות התפתחו כאבי צריבה חזקים, כף היד התנפחה מאוד ובמרכזה התפתחה שלפוחית ענקית שסביבה שטפי דם רבים. אבו-עוואד מיהר להגיע לחדר המיון ושם קיבל טיפול ראשוני לשיכוך הכאב ולמניעת זיהום נוסף, והועבר להמשך אשפוז ומעקב במחלקה פנימית ב' בבית החולים.

"המטופל הגיע אלינו עם כף יד נפוחה ומלאה בשטפי דם, אשר במרכזה שלפוחית ענקית במקום הנשיכה", אומר ד"ר ריימונד פרח, מנהל המחלקה. "הוא קיבל חיסון טטנוס וכן טיפול נגד הכאב העז שחש בכף ידו ושהקרין גם לזרוע. בשלב זה הוא מקבל טיפול אנטיביוטי נגד הדלקת שנוצרה בכף היד. בהתאם למצבו, ואם לא יחול שיפור במצב, ייתכן שיוחלט לפתוח את הפצע ולנקותו".

ד"ר פרח משער כי מי שגרם לזיהום ביד הוא עכביש מסוג ששן חום. "לארס הששן החום אין נסיוב, וככל שהטיפול ניתן מוקדם יותר כך ניתן להימנע מהחמרת המצב", הוא אומר. "בדרך כלל תופעות הלוואי של נשיכת הששן החום מופיעות רק מספר שעות מאוחר יות, ולכן הנפגעים אינם מגיעים ישירות לטיפול במרפאה או בבית חולים. במקרים קיצוניים עלול להיווצר מצב כמו אצל המטופל, אך למרות הסימנים החיצוניים המדאיגים, לא מדובר במצב מסכן חיים, אך בהחלט ישנם כאבים עזים וייתכן כי תישאר אף צלקת".

בואו לדבר על זה בפורום רפואה דחופה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום