פעוט ניצל מחיידק אלים

(0)
לדרג

רופאים מבית החולים קפלן הצילו את חייו של פעוט בן שלוש, לאחר אבחון מהיר כי מדובר במנינגוקוקוס ומתן טיפול אנטיביוטי מיידי

מאת: מערכת zap doctors

רופאים מבית החולים קפלן הצילו את חייו של פעוט בן שלוש שנדבק בחיידק אלים, בזכות אבחון מהיר ומתן טיפול רפואי מיידי. הפעוט, ליאב משה מועלם, הובהל בשבת לחדר מיון ילדים עם 41.6 מעלות חום, שלווה בפרכוסים, רעידות של הגפיים ואיבוד הכרה.

"המטופל עבר בחדר המיון בדיקה גופנית, ובדיקות מעבדה שהצביעו על ספירת כדוריות דם לבנות גבוהה שיכולה לרמז על מחלה חיידקית", אומר ד"ר אלי שפירו, סגן מנהל היחידה לטיפול נמרץ ילדים. "בשל הפרכוס, שקרה לראשונה בחייו, ודימומים עוריים נקודתיים בודדים, הוזעק רופא בכיר שהעלה סברה כי מדובר במנינגוקוקוס. הסברה אושרה בוודאות לאחר מכן על ידי נטילת דגימות מהנגעים העוריים".

מיד לאחר מכן קיבל הילד טיפול אנטיביוטי תוך ורידי מהיר בחדר בידוד, והתפשטות הפריחה נעצרה מיד עם קבלת הטיפול. "לאחר 24 שעות של ניטור וטיפול צמוד נשמנו לרווחה - ליאב היה יציב מבחינה נוירולוגית ומבחינת תפקוד מערכות הגוף, וכרגע הוא נמצא בהשגחה מלאה", מסכם ד"ר שפירו.

מטעמי זהירות, ובהנחיית משרד הבריאות, קיבלו הפעוטות בגן הילדים של ליאב והצוות הרפואי בקפלן טיפול מונע. ד"ר שפירו מדגיש את חשיבות הערנות לסימנים מוקדמים של חיידק אלים. "במקרים של חשד לזיהום דומה, ישנם שני תנאים חשובים שיצילו חיים", הוא אומר. "קודם כל גילוי מוקדם של הנגעים הראשונים הבודדים, ושנית - התחלה מידית של טיפול אנטיביוטי רחב טווח. ברגע שיש מחלת חום גבוה שמלווה בהופעת פריחה, ובעיקר אם מדובר בדימומים שלא נעלמים בלחיצת אצבע, אנו ממליצים להגיע מיד לחדר המיון. זה פשוט מציל חיים".

אמו של ליאב, חגית, ביקשה להודות לצוות הרופאים והאחיות על הגילוי המהיר של החיידק האלים, ולמעשה על הצלת חייו. "הגעתנו המהירה לחדר המיון והתושייה של הצוות הרפואי הצילו את ליאב", היא אומרת, "ואנחנו אסירי תודה על כך".

בואו לדבר על זה בפורום רפואה דחופה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום