הכדורים אינם נאים בעיני

(0)
לדרג

מחקר שבדק את הרגלי השימוש בתרופות כרוניות העלה כי שינויים בצבע הכדורים ובצורתם עשויים לגרום לאי-הקפדה על נטילת התרופה

מאת: ד"ר עמית עקירוב

ממצאי מחקר חדש, שפורסמו בכתב העת Archives of Internal Medicine, מצביעים על קשר בין הבדלים בצורה ובצבע של תרופות מסחריות וגנריות ובין שיעורי הפסקת הטיפול התרופתי. החוקרים טוענים כי להבדלים במראה של התרופות עשויות להיות השלכות משמעותיות על הטיפול בחולים. הבדלים בין תכשירים גנריים עם מאפיינים שונים עשויים לגרום לבלבול ולהביא להפחתת ההיענות או לטעויות במרשם לטיפול תרופתי.

החוקרים אספו נתונים רפואיים ונתוני טיפול תרופתי ממאגר Health-Core Integrated Research Database, במטרה להבין טוב יותר את הקשר בין מאפייני הכדורים ובין היענות החולים לשמונה תרופות נוגדות פרכוס. ההשוואה הייתה בין כ-11,400 חולים עם אי-הקפדה על טיפול בתרופות נוגדות פרכוס (שהוגדר כאי-ניפוק של מרשם חדש בתוך חמישה ימים לאחר תפוגת התוקף של המרשם הקודם) וכ-50,000 נבדקי ביקורת ללא אירועי אי-הקפדה (שתאמו בגיל, מין, מספר המרשמים החוזרים ומספר האבחנות של הפרעה פרכוסית).

הבדיקה העלתה כי שינויים בצבע הכדורים לוו בעלייה של 27% בסיכוי לאי-הקפדה על הטיפול התרופתי. בחולים עם הפרעה פרכוסית, שינויים בצבע הכדורים לוו בעלייה של 53% בסיכוי לאי-הקפדה על הטיפול התרופתי. שינויים בצורת הכדורים לוו בעלייה בסיכויים לאי-הקפדה בכדורים הן במדגם כולו והן בחולים עם הפרעה פרכוסית, אם כי לא מדובר בממצא מובהק סטטיסטית. לדברי החוקרים ממצאי המחקר מצביעים על כך שיש לנקוט אמצעים שיבטיחו כי החולים יקפידו על נטילת הטיפול התרופתי לאחר החלפה בין תרופות בעלות פעילות ביולוגית דומה.

בואו לדבר על בפורום תרופות ורוקחות.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום