לראשונה בישראל: צנתור בהכרה מלאה

(0)
לדרג

במרכז הרפואי תל אביב התבצע צנתור מוח, בעוד החולה היה ער לחלוטין ותקשר כל הזמן עם הרופא. צרכנות רפואית

מאת: מערכת zap doctors

בפעם הראשונה בישראל התבצע צנתור מוח, בעוד החולה היה ער לחלוטין. את הצנתור ביצע ד"ר שאדי ג'השאן במרכז הרפואי בתל אביב. "הצנתור הוא אותו צנתור, עם אותם מכשירים ובאותו אופן ביצוע, אך ההבדל הוא שעל מיטת הטיפולים שכב מטופל שתיקשרתי איתו והוא נשמע להוראות שלי, עד לסיום התהליך", אמר ד"ר ג'השאן.

צנתור המוח מתבצע עם החדרת צנתר דרך עורק המפשעה, שהוא למעשה צינורית פלסטיק גמישה בעובי 2 מ"מ. הצנתורית מוחדרת לקשת אבי העורקים ומשם עולה הצנתר לעורקי הצוואר. בשלב זה מוכנס דרכו צנתר קטן יותר, שעוביו רק כחצי מ"מ, ועושה דרכו אל העורק הרלוונטי במוח. "כיוון שבפעולה הזו הייתי צריך לסגור כלי דם מדמם, הזרקתי באמצעות הצנתר הדקיק דבק ייעודי לסתימת מקור הדימום בעורק", הוסיף ד"ר ג'השאן.

צנתורי המוח פותרים מגוון רחב של בעיות כמו: סגירת כלי דם מדממים, טיפול בחסימות ובמומים מולדים, ובעיקר: הוצאת קריש שגרם לשבץ מוחי. הטיפול המומלץ לשבץ מוח הוא מתן תרופה הממיסה את קריש הדם, אלא שחלון ההזדמנויות לקבלת טיפול זה מוגבל בזמן, מה גם שהתרופה אינה מתאימה לכל החולים. מסיבה זו פותחו צנתורי המוח הטיפוליים, שבאמצעותם מוציאים את הקריש שסתם את העורק, ומחדשים מיד את אספקת הדם והחמצן למקום.

בואו לדבר על זה בפורום קרדיולוגיה וצנתורים.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום