קרינת UVB מפחיתה סיכון לאוטיזם

(0)
לדרג

נמצא כי שכיחות של אוטיזם נמוכה ב-50% באזורים בהם ישנה חשיפה לרמות גבוהות של קרינת UVB, המעודדת ייצור ויטמין D. זאת לעומת אזורים בהם חשיפה נמוכה

מאת: ד"ר עמית אקירוב

האם יש קשר בין מיקום גיאוגרפי לבין הסיכוי להתפתחות אוטיזם? מחקר חדש שפורסם בכתב העת Dermato-Endocrinology מצא כי בילדים ומתבגרים החיים במדינות עם חשיפה רבה יותר לקרינת UVB (קרינה אולטרה-סגולה), למשל במדינות הדרומיות של ארצות הברית, הסיכוי להתפתחות אוטיזם הוא נמוך משמעותית, וזאת עקב הכמות הרבה של ויטמין D המיוצרת בעקבות הקרינה. הספרות הרפואית תומכת ברעיון לפיו חסר בוויטמין D לפני ההריון או במהלכו הוא אחד מגורמי הסיכון לאוטיזם.

החוקרים מצאו כי בילדים ומתבגרים המתגוררים במדינות עם חשיפה גדולה יותר לקרינה בעונות הקיץ או הסתיו, שיעור מקרי האוטיזם היה קטן במחצית בהשוואה לאלה שהתגוררו במדינות עם החשיפה הנמוכה ביותר. המחקר הראה כי ככל שמינון הקרינה גבוה יותר, כך השכיחות של אוטיזם נמוכה יותר. שיעורי האוטיזם היו גבוהים ב-40% באפרו-אמריקאים שהתגוררו במדינות עם החשיפה המעטה ביותר בהשוואה ללבנים. במקביל, רמות ויטמין D באוכלוסייה זו היו נמוכות בכ-40% בהשוואה לרמות באוכלוסייה של הלבנים.

מפת שיעורי האוטיזם בגילאי 6-17 פורסמה ב-2010, והדגימה את השיעורים הגבוהים ביותר באזור הצפון-מזרחי ובחוף המערבי של ארצות-הברית, ואת השיעורים הנמוכים ביותר במדינות הדרומיות מגמה מקבילה לזו שזוהתה עם ממאירויות מסוגים שונים.

בואו לדבר על זה בפורום אוטיזם ואספרגר.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום