סויה נגד סרטן ריאות

(0)
לדרג

צריכה רבה של סויה עשויה להוריד את הסיכון לממאירויות של הריאה, בין היתר לגידולים אלימים בנשים לא מעשנות. כך על סמך סקירה מקיפה מסין

מאת: מערכת zap doctors

קחו סויה בשביל הריאות. ייתכן שמוצרי סויה עשויים לספק הגנה מפני התפתחות סרטן ריאות, לפחות בנשים לא מעשנות. כך עולה ממחקר חדש שפורסם לאחרונה בכתב העת American Journal of Epidemiology.

בסקירה הנוכחית נכללו נתונים של כ-71 אלף נשים בסין, על סמך מחקר Shanghai Women's Health Study בשנים 1997-2000. בתחילת המחקר ובמהלכו בחנו החוקרים את צריכת הסויה, בהתבסס על ראיונות אישיים. במהלך תקופת מעקב ממוצעת של כ-9 שנים, תועדו 370 מקרים חדשים של סרטן ריאות; 340 מקרים אובחנו בחולים שמעולם לא עישנו. לאחר שנלקחו בחשבון גורמים אפשריים שונים, זוהה קשר הפוך בין צריכת מוצרי סויה לסיכון להתפתחות סרטן ריאות, עם ירידה של כ-35% בסיכון לסרטן ריאות בקרב משתתפות שהיו צרכניות הסויה הכבדות יותר. הקשר שזוהה היה בולט במיוחד נשים עם מנופאוזה בגיל מאוחר יותר ועם ממאירויות אגרסיביות של הריאה, כפי שהוגדר לפי משך ההישרדות.

ניתוח הנתונים משבעה מחקרים בקרב משתתפים לא-מעשנים הצביע על ירידה של כ-40% בסיכון למחלה, בקרב משתתפים עם הצריכה הרבה ביותר של סויה, בהשוואה למי שצרכו את הכמות הנמוכה ביותר.

מתוצאות המחקר עולה כי צריכת מוצרי סויה עשויה להפחית את הסיכון לסרטן ריאות בנשים לא מעשנות, ובפרט את הסיכון לגידולים אגרסיביים.

בואו לדבר על זה בפורום סרטן ריאה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום