"מראות" - מרכז חדש לאוטיסטים

(0)
לדרג

בבית החולים דנה נפתח מרכז המציע מגוון שירותים תחת קורת גג אחת לאבחון וטיפול בילדים ובני נוער הסובלים מהפרעות הספקטרום האוטיסטי. צרכנות רפואית

מאת: מערכת zap doctors

יותר ויותר ילדים ובני נוער מאובחנים כאוטיסטים בגילאים מתבגרים. האבחון, שגורם לטלטלה קשה בחיי הילד ובני משפחתו, מצריך בדרך כלל חיפוש של טיפול מתאים במסגרות שונות. לאחרונה נפתח בבית חולים דנה מרכז "מראות" משולב, המתמחה באבחון וטיפול בהפרעות חברתיות ותקשורתיות בילדים ובני נוער, בני 6 עד 18, הנמצאים על הרצף האוטיסטי; כל זאת תחת קורת גג אחת.

מרכז "מראות" עורך אבחון משולב להערכת קשייו ותפקודו של הילד, בהתאם לדרישות משרד הבריאות, הביטוח הלאומי ומשרד החינוך. האבחון כולל תצפית קלינית מובנית להערכת תפקוד נוירולוגי, רגשי וחברתי ושאלונים ייחודיים להורים על תפקוד הילד במגוון תחומים. בתום פגישות האבחון מתקיים דיון רב-צוותי, ולאחריו נערכת פגישה נוספת עם ההורים לדיון על ממצאי האבחון.

הטיפולים הניתנים במסגרת המרכז כוללים טיפול פסיכולוגי פרטני המותאם להפרעות שונות, לצד טיפול קבוצתי, הדרכת הורים, טיפול שפה פרטי וקבוצתי על ידי קלינאית תקשורת, ריפוי בעיסוק לשיפור המוטוריקה, ויסות חושי וכדומה. כמו כן במקום מתבצע מעקב רפואי על ידי נוירולוג ילדים או פסיכיאטר ילדים, קבוצות תמיכה והדרכה להורים ובני משפחה.

ד"ר חגית נגר-שמעוני, פסיכולוגית בכירה המנהלת את המרכז מדגישה כי "ייחודו של המרכז בכך שהוא מאגד תחת קורת גג אחת שירותי אבחון לצד טיפולים בקשת רחבה של כלים וגישות, תוך ליווי הילד ובני משפחתו לאורך שנים. ככל שהטיפול יהיה מקצועי ומקיף יותר לאורך כל שנות ההתבגרות, ההקלה בתסמיני ההפרעה צפויה להיות משמעותית יותר, וצפוי שיפור בתקשורת ובכישורי החברה והחיים".

בואו לדבר על זה בפורום אוטיזם, אספרגר ו-PDD.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום