"חוק הדוגמניות" נכנס לתוקף

(0)
לדרג

דוגמניות יידרשו להציג אישור רפואי המעיד על משקל תקין, לפני צילומים לפרסומות. בנוסף, כל שימוש בתוכנות עריכה, דוגמת פוטושופ, יחייב כיתוב בולט

מאת: מערכת zap doctors

הקץ להירואין שיק: הבוקר (ג') נכנס לתוקף "חוק הדוגמניות", לפיו דוגמנים ודוגמניות הנמצאים בתת משקל (מסת גוף נמוכה מ-18.5) לא יורשו להופיע בפרסומות.

מעתה יידרשו הדוגמנים להציג למעסיקיהם אישור רפואי המעיד כי בשלושת החודשים שקדמו לצילום הפרסומת, משקל גופם היה תקין. בנוסף, אם ייעשה שימוש בעריכה גרפית (כמו פוטושופ) לצורך הצרת היקפי גוף בפרסומות, תופיע כתובית בולטת שתציין זאת.

הצעת החוק תחול גם על פרסומות שנערכו בחו"ל בהשתתפות דוגמנים זרים ומיובאות לארץ. לדברי יוזמת החוק, ח"כ רחל אדטו: "החוק הזה הוא נדבך נוסף במלחמה בהפרעות האכילה, שכן בני הנוער רואים סלבס ומקשרים הצלחה ותהילה עם רזון".

מנתוני מרכז המחקר והמידע של הכנסת עולה כי כ-1,500 ילדים ובני נוער בישראל מאובחנים מדי שנה כלוקים בהפרעת אכילה כלשהי. שיעור ההחלמה מהפרעות אכילה נמוך: כ-35% בקרב הלוקות באנורקסיה וכ-45% בקרב הלוקות בבולימיה. רוב החולים סובלים מן ההפרעה שנים ארוכות, ולעתים קרובות במשך כל חייהם. יש לציין כי שיעור התמותה מהפרעות אכילה הוא 10%-17%. שיעור התמותה עולה ככל שההפרעה נמשכת זמן רב יותר.

להחזיר את היופי לגבול ההגיון

ומה לגבי היישום בשטח? ד"ר יצחק וורגפט, יו"ר העמותה הישראלית למחקר, טיפול ומניעה בהפרעות אכילה ומנהל היחידה לטיפול בהפרעות אכילה בנוער במרכז הרפואי זיו בצפת מציין כי החוק מהווה תקדים עולמי. "אני מאמין כי החוק החדש יתרום להובלת שינוי תודעתי וסביבתי בחברה הישראלית. חוק זה פוסל את אידיאל היופי האנורקטי, שמשמש כמודל לצעירים המנסים לחקות אשליה בלתי אפשרית זו וכתוצאה מכך מפתחים הפרעות אכילה קשות ומסוכנות. חוק זה מחזיר את מודל היופי לגבולות ההגיון, לגבולות אפשריים ובריאים. החוק החדש כבר מכה הדים בתקשורת העולמית ומדינות נוספות שוקלות לאמץ אותו".

בואו לדבר על זה בפורום הפרעות אכילה ואכילה רגשית.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום