הרמת חזה: להחזיר עטרה ליושנה

(0)
לדרג

גם אישה בעלת חזה זקוף ויפה מגלה לא פעם שהריון, הנקה או דיאטה השאירה אותה עם שני שקיקים מרוקנים ונפולים. הפתרון: ניתוח פלסטי שמשלב לעתים גם הגדלה

מאת: מערכת zap doctors

נשים לאחר לידות ו/או לאחר ירידה מאסיבית במשקל נוטות לסבול משדיים נפולים. שבדרך כלל גורם להן עוגמת נפש ולעתים אף משפיע על הביטחון העצמי ועל התפקוד המיני שלהן. ניתוח הרמת שדיים, שהפך בשנים האחרונות,לאחד הניתוחים הפלסטיים הפופולאריים הוא הפתרון למצב זה. בניתוח ממקמים את העטרה והפטמה במקום הנכון (גבוהה יותר), מעצבים את השד, מסירים את עודפי העור ובמידת הצורך מטפלים גם בבעיית ההידלדלות רקמת השד על ידי שילוב של משתלי סיליקון.

"השדיים עוברים שינויים במהלך החיים, כשכל שינוי עשוי להוביל לצניחתם", מסביר המנתח הפלסטי ד"ר שלמה ברודובסקי, סגן מנהל המחלקה לכירורגיה פלסטית בבית החולים "אסף הרופא" ובעל מרפאה פרטית בראשון לציון. "כשאישה נכנסת להריון נפח החזה שלה משתנה. כאשר היא מניקה נפח החזה משתנה. שינויים במשקל הגוף גם משפיעים על נפח החזה. ככל שנפח החזה משתנה פעמים רבות ותכופות יותר לאורך החיים, כך השדיים יצנחו יותר".

עם השינויים בנפח משתנה צורת השד - הוא פחות צפוף ומלא, נוצרים הרבה מאוד עודפי עור, השד צונח והפטמה גם היא צונחת כלפי מטה. ד"ר ברודובסקי: "השדיים של כל אישה מתנהגים בצורה שונה. הכל תלוי בנטייה גנטית, במידת האלסטיות והגמישות של העור, ובמספר הפעמים והמידות שבהן השתנה נפחם של השדיים. בסופו של דבר, רוב הנשים יסבלו בשלב מסוים מצניחת שדיים. מראה של שד נפול נחשב לבלתי אסתטי ומשפיע לרעה על מצבה הנפשי של האשה ועל דימויה העצמי. היא נרתעת מאינטימיות וחשה בושה ואף הירתעות מעצמה. מצב זה מקשה מאוד על האישה וחשוב לדעת שהוא בהחלט ניתן לתיקון".

הדרך לתקן שד נפול היא כאמור על ידי ניתוח הרמה, במידת הצורך אפשר לשלב גם מילוי והגדלה. מדובר בניתוח מורכב, האורך מספר שעות, וחשוב כי יבוצע על ידי כירורג פלסטי מנוסה ומיומן. "במהלך הניתוח מועברת העטרה עם הפטמה למקום חדש גבוה יותר, השד מפוסל ומעוצב, עודפי העור נכרתים", מסביר ד"ר ברודובסקי, חבר באיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית ואסתטית. "לרוב יש צורך במילויו והגדלת השד על ידי הוספת משתל. לאחר שלב זה, הפצעים הניתוחיים נסגרים בתפרים מסביב לעטרה ובחלק התחתון של השד, בין הגבול התחתון של העטרה לקפל תת שדי. הצלקות עם השנים מיטשטשות, ריפוי הצלקות תלוי מאוד ביכולת ההחלמה של העור המשתנה מחולה לחולה".

הרמת חזה
הרמת חזה

הניתוח מתאים לכל מצב של צניחה?

"כן, ניתן לשפר אפילו מראה של חזה מאוד מרוקן ונפול. אולם מובן שככל שמידת הצניחה גדולה יותר, וככל שישנם יותר עודפי עור והשדיים מרוקנים יותר, כך הניתוח יהיה מורכב יותר".

בעבר נהוג היה לפצל בין ניתוח ההרמה לניתוח המילוי, אך כיום נוהגים רוב המנתחים לשלבם יחדיו. כאשר מדובר בשד מלא אך צנוח, לא תמיד מתעורר צורך במילוי ואפשר להסתפק בהרמה בלבד. מטבע הדברים ככל שהשדיים גדולים יותר וכבדים יותר, הם יצנחו מהר יותר. מטרת ניתוח ההרמה וההגדלה היא ליצור מראה שד מוצק וזקוף עם פטמה זקופה הנמצאת במקום, כפי שמוגדר שד יפה. מילוי השדיים הוא באמצעות סיליקון. ד"ר ברודובסקי: " נכון להיום סיליקון הוא החומר המתאים ביותר להגדלת שדיים. חומרי מילוי אחרים (כמו מי מלח או שמן סויה) לא הוכיחו את עצמם לטווח הארוך".

אחרי הניתוח מקבלת המנותחת הוראות דקדקניות להתנהגות הנדרשת בזמן ההחלמה. שדיה נעטפים בחזייה מיוחדת, מעין חזיית ספורט הנסגרת מקדימה ושמומלץ ללבוש במשך חודש עד חודש וחצי. לאחר כ-12 שעות של אשפוז, משוחררת המנותחת לביתה ומוזמנת לבדיקות מעקב. הכאבים נוטים לחלוף עם הזמן, ומומלץ להיעזר במשככי כאבים. ד"ר ברודובסקי ממליץ להימנע ממאמץ למשך שבועיים ואפילו שלושה שבועות לאחר הניתוח. ממאמץ מיוחד, כגון התעמלות, הוא ממליץ להימנע אפילו במשך חודש וחצי.

מה לגבי סיבוכים?

"אין שום ניתוח בעולם שלא עלול לגרור סיבוכים. הסיבוכים מניתוחי חזה אינם שכיחים, והם יכולים לכלול : זיהום, דימום, פתיחת תפרים, אסימטריה פגיעה בתחושה ועוד".

האם תוצאות הניתוח נשמרות לטווח ארוך?

"אין יכולת למנוע לגמרי את תהליך הצניחה של השדיים לאחר הניתוח. לשד יש נטייה לצנוח ויש לדעת זאת. התנהגות נכונה של האישה יכולים להאט באופן מאוד משמעותי את צניחתו המחודשת של החזה. ככל שהשדיים גדולים יותר וכבדים יותר כך ישנו סיכוי שיצנחו מהר יותר. מומלץ לבחור בשתלי סיליקון קטנים, שתלים גדולים יכבידו על השדיים ויגרמו לצניחתם המוקדמת. שנית, יש להימנע ככל הניתן משינויים בנפח השדיים - הימנעות מתנודות במשקל הגוף, מניעת גודש השדיים בהריון והנקה בהחלט יועילו לשמירת התוצאות לטווח ארוך".

בואו לדבר על זה עם ד"ר שלמה ברודובסקי בפורום ניתוחי חזה פלסטיים.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום