סרטן השד: גלולות והנקה

(0)
לדרג

בהמשך למחקרים שמצאו קשר בין הנקה ואמצעי מניעה לסיכון לסרטן השד, מגלה מחקר חדש כי גלולות מהדור החדש והנקה אינן משפיעות על התפתחות המחלה

מאת: ד"ר עמית עקירוב

הנקה ונטילת גלולות למניעת הריון אינן משחקות תפקיד בהתפתחות סרטן שד, כך עולה מתוצאות מחקר חדש שהוצגו בכנס השנתי ה-11 מטעם האגודה האמריקאית לחקר הסרטן.

לדברי החוקרים, בסוגים הנפוצים ביותר של סרטן שד, ולדנות מלווה בסיכון מופחת. עם זאת, מחקר קודם מצא כי בנשים לאחר לידה קיים סיכון מוגבר למחלה שלילית לקולטנים לאסטרוגן ולקולטנים לפרוגסטרון. בנוסף, חלק מהמחקרים מצאו כי טיפול בגלולות למניעת הריון מלווה בסיכון מוגבר לסוג זה של סרטן שד. במחקר הנוכחי נבחן הקשר בין גורמי סיכון הקשורים בפוריות לסיכון לסרטן שד באמצעות נתונים ממאגר גדול על סרטן השד.

במחקר השתתפו כ-4,000 נשים עם סרטן שד פולשני וקרוב ל-3,000 נשים בריאות. בנשים לאחר שלוש לידות או יותר, שלא הניקו את ילדיהן, בהשוואה לנשים שלא ילדו נרשמה עלייה של כ-55% בסיכון לגידולים; עם זאת, הקשר נעלם כאשר הנשים הניקו את ילדיהן.

באופן כללי, בקרב נשים עם ילד אחד, או יותר, נרשמה השפעה מגנה מפני ממאירויות חיוביות לקולטנים לאסטרוגן, ולקולטנים לפרוגסטרון רק בנשים לאחר מנופאוזה (ירידה של כ-30% בסיכון לסרטן שד), בין אם הניקו את ילדיהן ובין אם לא.

החוקרים זיהו כי טיפול בגלולות למניעת הריון לפני שנת 1975 לווה בסיכון מוגבר לסרטן שד; באשר לנטילת גלולות למניעת הריון לאחר שנת 1975, הקשר ההפוך נותר על כנו. ההנקה מפחיתה את הסיכון הקשור בלידת ילדים ונוסחאות חדשות של אמצעי מניעה אינן מעלות את הסיכון למחלה, מסכמים החוקרים.

בואו לדבר על זה בפורום סרטן השד.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום