נחתם הסכם, האחיות שבות לעבוד

(0)
לדרג

על פי ההסכם שנחתם עם האוצר תוענק לאחיות תוספת של כ-1,400 שקל לשכרן, שפרוסה על 4.5 שנים. יו"ר הסתדרות האחיות: כעת המקצוע יהיה אטרקטיבי יותר

מאת: מערכת zap doctors

שביתת האחיות הסתיימה. לאחר 17 ימים חתמו הלילה (ה') יו"ר הסתדרות האחיות אילנה כהן, ויו"ר האגף לאיגוד מקצועי עו"ד אבי ניסנקורן על הסכם המעניק תוספת לבסיס שכר האחיות בשיעור של 14% בממוצע מעבר להסכמי השכר במגזר הציבור. על פי ההסכם תוענק תוספת שקלית של כ-1,400 ¤ לבסיס השכר לכלל האחים והאחיות. ההסכם עם האחיות נחתם ל-4.5 שנים כאשר רוב התוספת תוענק כבר בתום השנה הראשונה.

הצדדים הגיעו לסיכום בחסותה של נשיאת בית הדין הארצי לעבודה השופטת נילי ארד, שליוותה את המשא ומתן במשך השבוע האחרון ועשתה ימים ולילות על מנת להביא את הצדדים לידי הסכמה.

יו"ר האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות עו"ד אבי ניסנקורן: "הושג הסכם חשוב לאחיות וזאת במטרה לתת מענה למקצוע שנמצא במצוקה של מחסור בכח אדם כבר שנים רבות. אין ספק שהסכם השכר שנחתם ימשוך עוד אחיות למקצוע".

יו"ר הסתדרות האחיות אילנה כהן "אני שמחה בשביל עם ישראל. ההסכם שנחתם למעשה מכיר במצוקה של מקצוע האחיות ומהווה עוד אמצעי חשוב לפתרון המחסור הקיים באחים ובאחיות בישראל. התוספות לבסיס השכר יהפכו את האחות למקצוע בעדיפות לאומית שיהיה מספיק אטרקטיבי למשוך אחיות חדשות ולשמר את האחיות הותיקות שעושות ימים כלילות למען החולים".

אילנה כהן הוסיפה "אני רוצה להודות לנשיאה נילי ארד, שנהגה ברגישות ובנחישות ופרסה את חסותה על המו"מ עד לפריצת דרך אמיתית. אני רוצה להודות ליו"ר האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות אבי ניסקורן שניווט את המשא ומתן בתבונה וליו"ר ההסתדרות עופר עיני שפעל לאורך כל הדרך מאחורי הקלעים. וכמובן לאחים והאחיות בבתי החולים, בקהילה ובבריאות הציבור שעמדו איתנות למען עתיד המקצוע ולמען החולים".

בואו לדבר על זה בפורום לימודי רפואה - כללי.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום