חי 17 שנה ללא סרעפת

(0)
לדרג

צעיר שנולד ללא סערפת, סבל כל חייו מהמום הנדיר, שדחק את איבריו הפנימיים לאזור החזה. לאחרונה נותח בהצלחה במרכז הרפואי "בני ציון"

מאת: מערכת zap doctors

צעיר בן 17 שנולד ללא סרעפת טופל לאחרונה במחלקת כירורגיית ילדים במרכז הרפואי "בני ציון".

הספרות הרפואית מתארת את המום כסופני וכלא מאפשר לאנשים להצליח לחיות, כך שלתינוקות הנולדים עם המום בסרעפת כמעט ואין סיכוי לשרוד. המטופל הצעיר נולד גם הוא ללא סרעפת, כלומר רוב איבריו הפנימיים היו באזור החזה; הקיבה, הטחול, המעי דק, המעי גס, בלוטת האדרנל, הכליה שמאלית וחלק גדול מהלבלב היו דבוקים לריאות ולקרום הלב, דבר שאפשר לו להצליח לשרוד ולתפקד הרבה יותר שנים מהממוצע.

ניתוח מורכב שבוצע בשיתוף פעולה בין מחלקות הכירורגיה במרכז הרפואי שוחררו האיברים הפנימיים מקרום הריאה והלב והוחזרו למקומם בחלל הבטן, כולל הלבלב והכליה השמאלית. הסרעפת השמאלית הייתה חסרה ולכן בוצעה בניית "סרעפת" חדשה עם שימוש ברשת מיוחדת המיועדת לכך; הניתוח בוצע בגישה לפרוסקופית דרך ארבעה נקבים קטנים וללא צורך בפתיחת בטן וחזה ונמשך כשלוש שעות. הניתוח עבר בהצלחה רבה, והצעיר התאושש במהירות ושב לביתו תוך מספר ימים.

לדברי ד"ר איגור סוחוטניק, כירורג ילדים שהיה שותף לניתוח, "המום בסרעפת לא נדיר, אבל נדיר מאוד למצוא מטופל שחי כל כך הרבה שנים עם פגם כה גדול בסרעפת. הניתוח היה מורכב אך בזכות המכשור המתאים הצלחנו לשחרר את האיברים ולהחזירם למקומם הנכון בגוף. אין ספק כי מדובר במקרה נדיר ברפואה המודרנית".

בואו לדבר על זה בפורום כירורגיית ילדים.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום