ביה"ד: האחיות ימשיכו לשבות

(0)
לדרג

בית הדין לעבודה סירב לבקשת המדינה להוציא צווי מניעה ולמנוע את העיצומים שנוקטות האחיות. היום יפעלו בתי החולים במתכונת שבת

מאת: מערכת zap doctors

בית הדין לעבודה דחה אמש (ג') את בקשת הפרקליטות להוציא צווי מניעה לאחיות, ובכך התיר להן להמשיך בעיצומים. לפיכך נמשכת שביתת האחיות גם היום ונכנסת ליומה העשירי. בתי החולים יפעלו במתכונת שבת. במקביל, יימשך המשא ומתן עם האוצר יימשך.

יו"ר הסתדרות האחיות אילנה כהן אמרה כי האחיות נהגו אתמול באחריות ובמוסריות, גם בעת שנטשו את המחלקות לאות מחאה. "יש גבול לניצול של האחיות ולתנאי העבודה הפוגעים ביכולת שלהן להעניק טיפול ראוי לחולים. מדובר בחוסר אחריות בלתי נסבל מצד האוצר. בשעה שהאחיות קורסות תחת הנטל וחולים נמצאים בסכנת חיים בשל המחסור הקשה באחיות החליטו באוצר להמשיך למרוח את הזמן ולא לנהל מו"מ רצוף ואינטנסיבי כמתחייב מהמצב החירום הלאומי.

"בית הדין הבין את המשבר של האחיות ואת ההתחייבות של המדינה לנהל משא ומתן אמיתי לפתרון המשבר. אני מקווה כי מעתה המשא ומתן יתנהל באינטנסיביות ויוביל לפתרון מהיר למחסור באחיות. רק החרגת שכר האחיות והפיכת האחיות למקצוע בעדיפות לאומית יביאו אחיות למקצוע ויפתרו את המשבר", הוסיפה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום