שביתת האחיות: הפגנות בבתי"ח

(0)
לדרג

במקביל לחידוש המגעים עם האוצר, הבטיחו האחיות לערוך הפגנות בבתי חולים ברחבי הארץ וכן מול עיריית רמת גן. הסתדרות האחיות: "לא נמתין לנס"

מאת: מערכת zap doctors

שביתת האחיות נכנסה לשבוע השני, והמגעים עם האוצר טרם הביאו לפתרון משביע רצון שישיב את האחיות לעבודה סדירה.

היום (ב'), במקביל לחידוש המגעים עם האוצר, הודיעו האחיות כי יערכו שביתות בכל רחבי הארץ, בין היתר בבתי החולים "יוספטל", "נהריה", "כרמל", "הרצפלד", "מאיר" ו"סורוקה". הפגנה גדולה יותר, בהשתתפות אחיות בריאות הציבור ואחיות הקהילה שיגיעו מרחבי הארץ, צפויה להיערך בכיכר רמב"ם ברמת גן, מול בניין העירייה, בשעה 13:00 בצהריים.

אמש אמרה יו"ר הסתדרות האחיות אילנה כהן כי "לא עוד! לא נמתין לנס פך השמן של פקידי האוצר שיביא לנהירה של אחיות לבתי החולים, לקהילה ולבריאות הציבור ויתן מזור לחולים השוכבים במסדרונות. אני מצפה מהאוצר לנהוג באחריות ולהגיע עם פתרון אמיתי כפי שהתחייב בהסכם עם האחיות".

בהסכם המדובר, שנחתם במרץ השנה, טוענות האחיות כי הובטח להן ששכרן יועלה באופן משמעותי, זאת כבסיס לפתרון בעיית המחסור החמור באחיות. בהסתדרות האחיות מסבירים כי במסגרת ההסכם היה ברור כי הדרך לצירוף כוחות חדשים ולמערך האחיות ולמניעת נטישת המקצוע היא העלאת שכר האחיות, והכרזה על מקצוע האחות כעל מקצוע בעדיפות לאומית. המדינה התחייבה לקיים בספטמבר משא ומתן לשם חתימה על הסכם שכר חדש לאחיות, שאמור להיכנס לתוקף בינואר 2013, אך הדבר לא קרה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום