זהירות, סיבוכים אחרי ניתוח

(0)
לדרג

לפי מחקר מקיף כ-70% מסיבוכי הניתוח מתרחשים בשבועיים שלאחר השחרור מאשפוז. לדברי החוקרים, יש לעקוב אחרי משוחררים כבר מהתחלה

מאת: ד"ר עמית עקירוב

יותר מ-40% מהסיבוכים לאחר ניתוח מתפתחים לאחר השחרור מבית החולים, יותר מ-70% בשבועיים הראשונים בבית; כך עולה מתוצאות מחקר גדול, שפורסם לאחרונה בכתב העת Archives of Surgery.

במחקר הנוכחי בחנו החוקרים נתונים מ-250 בתי חולים בארה"ב, ובסך הכל נתונים אודות כ-555 אלף חולים שאושפזו במחלקות כירורגיות ועברו ניתוחים בין 2005 ל-2010. החוקרים מדווחים כי 16.7% מהחולים פיתחו סיבוכים לאחר הניתוח, כאשר 41.5% מהסיבוכים אירעו לאחר השחרור מבית החולים. מהנתונים עולה כי הסיכון לסיבוכים גבוה במיוחד בתקופה של שבועיים לאחר השחרור מבית החולים. מבין החולים שפיתחו סיבוכים לאחר השחרור, כ-75% מהסיבוכים אירעו בתוך שבועיים מהשחרור מבית החולים. סיבוכים באתר הניתוח, זיהומים ואירוע קרישיות יתר היו הסיבוכים הנפוצים ביותר. כצפוי, בחולים שפיתחו סיבוכים בזמן אשפוז נרשם סיכון מוגבר לבעיות לאחר השחרור. בחולים עם סיבוכים לאחר השחרור מבית החולים נרשם סיכון גבוה יותר לניתוחים חוזרים ולתמותה בתוך חודש מהניתוח.

לדברי החוקרים, מעקב טוב יותר אחר החולים לאחר שחרורם מבית החולים, בשילוב עם התערבויות אחרות, עשוי לשמש כאמצעי חשוב לשיפור מצבם של חולים המאושפזים במחלקות הכירורגיות. החוקרים מדגישים כי כדי לצמצם את ההנזק מן הראוי כי המאמצים להפחתת סיבוכים יתחילו עוד לפני הניתוח, עם בחירה טובה יותר של החולים וייצוב טוב של מחלות הרקע, וימשיכו בחדר הניתוח עם הקפדה על טכניקות ניתוחיות קפדניות.

בואו לדבר על זה בפורום כירורגיה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום