פיטורין סיכון לאירוע לב

(0)
לדרג

מחקר אמריקאי מקיף מצא שאובדן עבודה מעלה את הסיכון לאוטם לבבי ממש כמו לחץ דם, סוכרת או עישון. זאת כנראה בגלל המתח הרב שבו נמצא המפוטר

מאת: מערכת zap doctors

אובדן מקום העבודה עלול לגרום לאירוע לב, והסיכון דומה לזה של יתר לחץ דם, סוכרת או עישון; כך עולה מתוצאות מחקר חדש שפורסם לאחרונה בכתב העת Archives of Internal Medicine.

החוקרים כותבים כי למיטב ידיעתם, זהו המחקר הראשון שבחן את ההשפעה המצטברת של מספר היבטים הכרוכים באבטלה על הסיכון לאוטם לבבי. החוקרים מציינים כי ההשפעה של חוסר תעסוקה על הסיכון לאוטם לבבי הייתה בולטת במיוחד בשנה הראשונה לאחר אובדן העבודה, ובנוסף, נראה כי הסיכון לאוטם לבבי עולה עם כל אובדן עבודה נוסף.

החוקרים בחנו את הנתונים ממחקר Health and Retirement Study, מדגם ארצי מייצג של מבוגרים מעל גיל 50 בארה"ב. המדגם כלל בסך הכל כ-13,400 משתתפים בגילאי 51-75 בתחילת המחקר. המשתתפים עברו ראיונות כל שנתיים, שכללו שאלות מפורטות אודות היסטורית התעסוקה, כמו גם מידע בריאותי וחברתי כלכלי לאורך 18 שנים.

החוקרים מדווחים על 1,060 אירועים של אוטם לבבי במהלך המעקב (7.9%). מבין המשתתפים, 14% היו מובטלים בתחילת המחקר, 70% איבדו עבודה אחת או יותר, 35% היו מובטלים בשלב מסוים.

לסוג העבודה לא הייתה השפעה על הממצאים, ואובדן עבודה מרצון, דוגמת פרישה, לא לווה בסיכון מוגבר לאוטם לבבי. החוקרים מציינים כי המנגנון העומד בבסיס הקשר שתועד במחקר אינו ידוע, אם כי נראה כי מדובר בתופעה הנובעת מהדחק הכרוך באובדן מקור פרנסה. הם קוראים לערוך מחקרים נוספים בנושא.

בואו לדבר על זה בפורום קרדיולוגיה - ילדים ומבוגרים.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום