בת 13 הוכשה ע"י נחש צפע

(0)
לדרג

הנערה פיתחה תגובה אלרגית קשה ואושפזה בבי"ח "קפלן". מומחה: "גם באמצע החורף חשוב לגלות ערנות, ובמקרה של הכשה לפנות לקבלת טיפול רפואי"

מאת: מערכת zap doctors

בת 13 מיבנה הוכשה בתחילת השבוע ברגלה על ידי נחש צפע, בעת שהייתה בדרכה מאימון כדורסל. הנערה פיתחה תגובה אלרגית קשה, אך הרופאים בבית חולים "קפלן" הצליחו לייצב את מצבה. החיוך ראשון עלה על פניה כשבישרו לה לאחר שהתאוששה: ההכשה לא תפגע ביכולת התנועה של הרגל, ובזמן הקרוב היא תוכל לשוב ולהתאמן.

"הבת שלי הייתה בדרך מאימון כדורסל והלכה על שביל האופניים, ואז מהצמחייה הגיח נחש והכיש אותה", תיארה אמה של הנערה. "בתי ראתה את הנחש נמלט מהמקום והחלה לצעוק לעזרה, אך אף אחד לא שמע אותה. היא רצה הביתה, ואחיה לא איבד עשתונות והזמין אמבולנס'", היא מתארת. "כשהגענו הצוות הרפואי בחדר המיון טיפל בה במסירות רבה והציל אותה".

ד"ר אלי שפירו, סגן מנהל היחידה לטיפול נמרץ ילדים, אמר כי הנערה הגיעה עם סימנים של ירידה בלחץ הדם, בלבול, כאבי בטן וחולשה קיצונית כתוצאה מהכשת נחש שזוהה כנחש צפע ארצישראלי. "מכיוון שהנערה פיתחה שוק אנאפילקטי, תגובה אלרגית קיצונית וקשה לארס הנחש, היא נזקקה מעבר לתרופת האנטי סרום גם לנוזלים ולאדרנלין לטיפול בשוק", הסביר. המטופלת הצעירה צפויה להישאר מספר ימים נוספים בהשגחה צמודה של צוות הרופאים והאחיות ולאחר מכן תעבור למחלקת ילדים. לאחר מכן תוכל לשוב לפעילות רגילה, כולל אימוני הכדורסל.

אף שרוב ההכשות מתרחשות בקיץ, גם בחודשי החורף יש להקפיד על ערנות רבה, לא לצאת בלילה לסביבה חשוכה עם קוצים, ובפרט במקומות סמוכים למקורות מים. סימנים המעלים חשד כי מדובר בהכשת נחש:

שקיעה במצב ההכרה
תחושת מחנק הולכת וגוברת
תחושת בלבול
סימנים מחמירים באזור ההכשה, כולל: אודם, בצקת, שינוי בגוון הצבע

במקרה של הכשה, מדגיש ד"ר שפירו, יש להגיע מיד לבית החולים. "ההשלכות של אי הגעה מהירה לבית החולים עלולות להיות מסכנות חיים", הוא מוסיף, "ולכן במקרה של חשד להכשה יש להפסיק בפעילות ולהגיע מיד לחדר המיון הקרוב".

בואו לדבר על זה בפורום רפואה דחופה (מיון).

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום