לזקוף את החזה - מהם היתרונות והחסרונות של הרמת חזה?

(0)
לדרג

שדיים עומדים הם סמל לנעורים, אך כבר בגיל העשרה הם מתחילים לצנוח בשל גודלם. הריון, הנקה ודיאטות מותירים גם הם את חותמם על השדיים. ניתוח להרמה יכול לעשות את ההבדל

מאת: מערכת zap doctors

דימוי הגוף הנשי מושפע מגורמים רבים, אולם אין ספק שמראה שדיים זקופים ומתוחים נתפס כמושך וצעיר. אלא שמטבע הדברים, גם נשים שהיו מרוצות ממראה החזה שלהן בגיל הנעורים ובשנות העשרים, מגלות כבר בשנות השלושים שהחיים וכוח המשיכה עשו את שלהם.

"החזה הנשי עובר שינויים רבים לאור השנים, והוא מושפע משינויים במשקל, משינויים הורמונליים ומהנקה", מסבירה ד"ר טלי פרידמן, כירורגית פלסטית בכירה ומנהלת המרפאה לעיצוב הגוף במרכז הרפואי "אסף הרופא" והיחידה לעיצוב הגוף במרכז לטיפול בהשמנת יתר בבית חולים "אסותא". "כתוצאה משינויים אלה, השדיים נוטים לצנוח לאורך השנים ולהתרוקן".

הדעה הרווחת היא שצניחת החזה מתחילה כבר בשלהי שנות העשרים, אבל ד"ר פרידמן מסבירה כי התהליך עלול להתחיל גם קודם לכן, וכי הוא מושפע בעיקר מגודל החזה ולאו דווקא מהגיל. "לחזה גדול קיימת נטייה לצנוח בגיל צעיר מאוד, עוד בגיל העשרה. הנטייה לצניחת החזה כמובן קיימת גם אצל נשים עם חזה קטן, אבל אצלן התהליך איטי יותר והצניחה ניכרת יותר לעין בעקבות שינויים במשקל הגוף, הריון, הנקות וכדומה".

האם תרגילים לחיזוק שרירי החזה או התעמלות יכולים לעזור?

התשובה למרבה הצער היא לא. "פעילות גופנית איננה יכולה 'להרים' חזה שנשמט והתרוקן. יתרה מכך, פעילות גופנית, ובמיוחד ריצה, עשויה לזרז צניחת רקמות ולכן יש לתמוך בחזה בחזייה מתאימה בעת פעילות גופנית", מסבירה ד"ר פרידמן.

ומה לגבי ניתוח הרמת החזה הפופולרי?

"אופי הטיפול בחזה שצנח תלוי בחומרת הצניחה, בגודל השדיים ובשאיפות המטופלת. בחזה עם צניחה קלה, אם המטופלת רוצה להגדיל אותו, ניתן להיעזר בשתלים שממלאים את מעטפת עור השד, מגדילים את נפח החזה ובו זמנית יוצרים רושם של הרמה.

זוהי בהחלט גישה נפוצה לעיצוב החזה שהתרוקן עם השנים, לאחר לידות והנקות. עם זאת, אם השד שצנח עדיין מלא, הטיפול המומלץ הוא עיצוב רקמת השד בניתוח הרמת חזה".

חזה גדול מדי יש דבר כזה

חזה שופע נחשב לסמל לנשיות וסקסיות, ונשים רבות מתעקשות לעתים להגדיל את החזה בצורה לא פרופורציונלית למידות גופן או לעור השדיים הדק שלהן. לדברי ד"ר פרידמן, חשוב מאוד להתאים את גודל החזה למידותיה של המטופלת. "גודל החזה הסופי יהיה כמובן בהתאם לציפיות המטופלת, כפי שהוחלט יחד טרם הניתוח, אך תוך התחשבות במבנה גופה", היא אומרת.

"צריך להתייחס אל השתל כאל משקולת שעשויה להפיל את השדיים לאורך הזמן, ולכן חשוב מאוד להתאים את השתלים לממדי השד - רוחבו, גודלו, איכות העור ועובי הרקמה.

רוצה את החזה של פעם

"מטופלות רבות לאחר לידות או הרזיה, שרוצות לשפר את המראה של החזה הריק והנפול, מבקשות שתלים כדי שהחזה יהיה 'גדול ויפה כמו פעם'. פעמים רבות זוהי מחשבה מוטעית. ראשית, משום שהפרופורציות של גופן השתנו, במיוחד אצל אלה שהיו שמנות וכעת אין להן צורך בחזה גדול על מנת שייראה. שנית, אם נשים אלה יגדילו את השדיים יותר מדי הן ייראו מלאות וגדולות.

החזה צריך להשתלב בפרופורציות החדשות של גופן. שלישית, אי אפשר להתעלם מכובד משקל השתל שיוצר עומס על רקמת השד, החזה והגב. שתלים גדולים עלולים לדקק את רקמת השד ולהרוס אותה תוך שנים ספורות. שד בעל עור דק, יחזור ויצנח אפילו יותר בשל הכנסת השתל. שתלים גדולים מדי לנתוני המטופלת עלולים לגרום לצניחה מואצת של השדיים ולעוות את צורת השד.

שתלים גדולים ולא בריאים

"לא ממש מדברים על זה", מוסיפה ד"ר פרידמן, "אבל עלולים להופיע כאבי גב וצוואר עקב הגדלת חזה כאשר השתלים אינם תואמים לגופה של המטופלת. אותן התופעות אשר מביאות מטופלות לניתוח הקטנת חזה, עלולות להופיע בנשים המגדילות חזה עם שתלים הגדולים מדי למבנה גופן, מה עוד שעם השנים נשים רבות יסבלו מאוסטיאופורוזיס וירידה במסת השרירים, והשתלים עלולים להשפיע לרעה על היציבה ולגרום לכאבי גב וצוואר".

בואו לדבר על זה עם ד"ר טלי פרידמן בפורום מתיחות בטן ושאיבת שומן.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום