יישור שיניים: אפשר להתחיל לחייך

(0)
לדרג

תשכחו מטיפולים ארוכים וכואבים של יישור שיניים. טכניקות חדשות כמו שיטת דיימון מקצרות את הטיפול, שבסופו תצאו עם חיוך יפה ומושלם

מאת: מערכת zap doctors

שיניים עקומות הן בעיה שכיחה, שממנה סובלים ילדים רבים. גם בגילאים מבוגרים יותר, ישנם מי שמעדיפים להישאר עם שיניים עקומות ולא לטפל בבעיה באמצעות הליך של יישור שיניים, שלרבים נראה מפחיד, ארוך ויקר. עם זאת, תמיד אפשר למצוא מי שסובל מהבעיה והחליט כי על אף שהוריו לא טיפלו בו בגיל צעיר הוא יתמודד עם הקושי.

ככל שהטכנולוגיה מתפתחת, הטיפולים נעשים ממוקדים, יעילים וקצרים יותר לעומת העבר. ד"ר שרי שטיימן, אורתודנטית מסבירה מהי אורתודנטיה, באיזה גיל כדאי להתחיל בטיפול ומהן השיטות הקיימות בשוק.

יישור שיניים
יישור שיניים

קצת על אורתודנטיה

אורתודונטיה היא יישור שיניים. זהו התחום ברפואת שיניים העוסק במבנה השיניים והלסתות, שמשפיע גם על מבנה הפנים. לטיפול אורתודונטי יש השלכות הן מהבחינה הבריאותית והן מהבחינה האסתטית.

האם לעשות את הטיפול אצל רופא שיניים או אורתודנט?

כדאי לבצע את ההליך המורכב הזה אצל מומחה ליישור שיניים ולסתות (אורתודונט מומחה) שהינו רופא שיניים בעל רישיון מומחה, ולא אצל רופא שאינו מומחה בתחום.

מתי אפשר להתחיל בטיפול אורתודנטי?

כדאי לבדוק כל ילד בגיל 9-10, על מנת לראות מה מצבו ולתזמן פחות או יותר את הגיל שבו כדאי להתחיל בטיפול. למעשה, יישור שיניים ניתן לעשות בכל גיל. ישנם אפילו מטופלים בגיל 70, שהחליטו לשנות את חיוכם למרות הגיל המתקדם.

כמה זמן אורך תהליך של יישור שיניים?

התהליך אורך בממוצע בין שנה וחצי לשנתיים, אך אצל מבוגרים זה עלול להתארך מעבר לכך בגלל אופי הרקמות הבוגרות בהשוואה לצעירים. מספר הביקורים הממוצע אצל האורתודונט הוא פעם בשישה שבועות ובטיפולים בשיטת דיימון ואפילו פעם בשמונה שבועות.

המקרים בהם כדאי לפנות לאורתודנט

משנן צפוף, משנן מרווח, לסת עליונה בולטת, לסת תחתונה בולטת, לסת מוצרת או כל בעיה אחרת אשר גורמת לסגר לא להיות בגבולות הנורמה ולכן לא לתפקד בצורה תקינה.

השיטות המובילות

הטיפול מתבצע על ידי המכשור האורתודונטי ניתן להזיז את השיניים והלסתות ולתקן את העיוות.

שיטת אינביזליין: מבוססת על סדים שקופים, שמוחלפים כל שבועיים. ישנן שיטות נוספות המחקות שיטה זו ובכך מוזילות מעט את המחיר היקר . אינביזליין היא שיטה יקרה יחסית אשר טיפול בה יכול להגיע בין 20,000-25,000 ש"ח ואפילו יותר.

שיטת דיימון: אחת השיטות המתקדמות ביותר ליצירת מקום על גבי הלסת, המאפשרת במרבית המצבים להימנע מעקירות שיניים. ישנם גם סמכים מיוחדים שקופים מאוד וכמעט אינם נראים לעין. השיטה מאפשרת להקטין למינימום את הצורך בשימוש ברסן או בעכביש. שיטה זו הרבה יותר מהירה ונוחה לפציינט. זמן הטיפול כאן מתקצר בערך ב-25 אחוז ממשך זמן טיפול אורתודונטי אחר והביקורת במרפאה מתקיימת כל חודשיים בממוצע.

במרבית המקרים מאפשרת שיטת דיימון להגיע לתוצאות אסתטיות מושלמות ולחיוך "מלא שיניים". אחוזי ההצלחה בטיפולים האורתודונטיים גבוהים מאוד, וזאת בתנאי שקיים שיתוף פעולה טוב של המתרפא ומילוי כל הדרישות כמו היגיינה טובה, שמירה על סוגי האוכל המותר (הימנעות ממסטיקים ומפיצוחים לכל אורך הטיפול) וביקור אצל שיננית מומחית כל כמה חודשים.

בואו לדבר על זה עם ד"ר שרי שטיימן בפורום אורתודונטיה ומחייכים - יישור שיניים.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום