הבוקר: האחיות פתחו בשביתה

(0)
לדרג

בתיה"ח יפעלו במתכונת שבת, ויינתנו רק שירותים דחופים. גם אחיות קופ"ח "כללית" ובתיה"ס ישבתו. יו"ר הסתדרות האחיות: "אנחנו לא פראייריות!"

מאת: מערכת zap doctors

אחיות כל בתי החולים בארץ פתחו הבוקר (ב') בשביתה, על רקע המבוי הסתום שאליו נקלע לטענתן המשא ומתן שניהלו עם האוצר.

החל מהבוקר הושבתו כל השירותים הלא דחופים, טיפות החלב, שירותי האחות בבתי הספר ובקופת חולים "כללית". יו"ר הסתדרות האחיות, אילנה כהן, הסבירה כי האחיות יוצאות לשביתה בלית ברירה, אך אין כל כוונה לפגוע בחולים. מסיבה זו ניתנים השירותים במתכונת שבת במתכונת מצומצמת, כשכל התורניות והטיפולים הדחופים מתקיימים כסדרם.

קצת לפני דיון נוסף עם האוצר, בניסיון למנוע את ההשבתה, אמרה כהן כי "באוצר ממשיכים בגישה שלהם, הם רוצים להוציא לנו צוי מניעה, ואם מישהו חושב שאפשר להעסיק אחיות תחת צווי מניעה - הוא טועה. הגיע הזמן שיבינו שאנחנו לא יכולות לעבוד בעומס כזה, נמאס לנו להיות פראייריות!".

האחיות מצדן דורשות לכבד את ההבנות שהושגו לטענתן במרץ השנה, אז הובטחו להן עלייה משמעותית בשכר החל מינואר 2013, וכן שורה של צעדים שנועדו להעלות את קרנו של מקצוע האחות.

ליצמן: "מחסור חמור באחיות"

בתוך כך התייחס סגן שר הבריאות יעקב ליצמן בכנס של א.ב.א איגוד בתי אבות ודיור מוגן בישראל, לשביתת האחיות; "יש מחסור חמור באחיות, לא אתן לזה להימשך. כשאני מנסה לקדם את הנושא, אני מקבל בתמורה שביתה מהסתדרות האחיות. ניסיתי לקדם הכשרת אחיות בבתי ספר, ונתקלתי בהתנגדות של הסתדרות האחיות. אני מזמין את כל מי שיש לו הצעה כיצד להכשיר אחיות באופן מיידי, לפנות אליי. אני מוכן לקבל כל הצעה".

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום