משחק מסוכן: בן 7 בלע ריצ'רץ'

(0)
לדרג

תלמיד מחיפה רק העביר את זמן השיעור בבית ספר, כשהוא משחק ברוכסן הג'קט בפיו. הוא לא שיער לרגע, שהמשחק יסתיים בבית חולים

מאת: מערכת zap doctors

שיעור משעמם מסכן את החיים. ילד בן 7 מחיפה למד זאת על בשרו, בעת שבלע ללא כוונה רוכסן של ג'קט ששיחק עמו באמצע השיעור. רופאי בית חולים רמב"ם שלפו את הגוף הזר מקיבתו.

בתמונה: הרוכסן שבלע הילד. צילום: דוברות רמב"ם
בתמונה: הרוכסן שבלע הילד. צילום: דוברות רמב"ם

במהלך השיעור הראשון אתמול (א'), שיחק הילד ברוכסן הבגד כשהוא מחזיק אותו בפיו. תוך כדי המשחק, ניתק ראש הרוכסן מהג'קט וחדר ללועו של הילד. מתוך אינסטינקט, ומכיוון שלא ידע מה לעשות, החליט הילד ללגום מים, וכך למעשה בלע את ראש הרוכסן.

כעבור שעתיים, במהלך השיעור השלישי, בטנו של הילד החלה לכאוב, והוא החליט לפנות לאחות בית הספר ולספר לה על מה שקרה קודם לכן. האחות הפנתה את הילד לבית החולים, ובתוך פרק זמן קצר הוא הגיע יחד עם אמו למיון הילדים במרכז הרפואי רמב"ם, כשהוא מתלונן על כאבים במרכז החזה והבטן.

בבית החולים עבר הילד צילומי רנטגן שהראו כי ראש הרוכסן התמקם בפתח הקיבה. לדבריו של פרופ' רון שאול, מנהל יחידת גסטרו ילדים ברמב"ם, ייתכן שהעובדה שהילד "החליק" את ראש הרוכסן לקיבתו באמצעות ההמים, היא שהצילה אותו מחנק. "הוא הצליח להסיט את העצם אל הוושט ולבלוע אותו. אם הרוכסן היה נתקע בקנה הנשימה, הסיפור יכול היה להסתיים אחרת", הסביר פרופ' שאול.

עצמים קטנים יוצאים בדרך כלל מהגוף באופן טבעי, אך במקרה זה לא כך היה הדבר. לפני כמה שנים עבר הילד ניתוח לטיפול בדלקת תוספתן מסובכת. בשל החשש מהיצרויות של המעי באזור הניתוח, והסכנה שראש הרוכסן ייתקע במעי, הוחלט להתערב ולשלוף את העצם מקיבתו של הילד. הטיפול, גסטרוסקופיה, בוצע באמצעות הכנסת סיב אופטי עם מצלמה זעירה דרך הלוע, דבר המאפשר את איתור הריצ'רץ ושליפתו בקלות. כמה שעות לאחר מכן, שוחרר הילד לביתו, כשהוא חש בטוב.

אמו של הילד אמרה כי היא לא מבינה איך דבר כזה יכול היה לקרות: "הבן שלי הוא ילד שקט וחכם, הוא יודע מה נכון ומה לא. זו פעם ראשונה שאני נתקלת במצב כל כך תמים, שהיה יכול להיגמר באסון. תודה לאל שהכל הסתיים בשלום".

בואו לדבר על זה בפורום "בטרם" - לבטיחות ילדים.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום