זרעי פשתן נגד לחץ דם

(0)
לדרג

מחקר: זרעי הפשתן הצליחו להוריד את לחץ הדם בכ-15 מ"מ כספית. מדובר בנתון מרשים, שעשוי לתרום לירידה משמעותית בשיעור אירועים מוחיים ולבביים

מאת: ד"ר עמית עקירוב

הוספת זרעי פשתן לתפריט של חולים עם מחלת עורקים היקפית מביאה לירידה גדולה בלחץ הדם, כך לפי מחקר חדש שהוצג לאחרונה בכנס השנתי מטעם אגודת הלב האמריקאית.

במחקר השתתפו 110 חולים שחולקו באקראי לשתי קבוצות, אחת מהן קיבלה תוספת של 30 גרם זרעי פשתן ליום, והשנייה טופלה בפלסבו. המאפיינים הבסיסיים היו דומים בשתי הקבוצות, כאשר כ-75% מהחולים סבלו מיתר לחץ דם ו-80% מהחולים נטלו טיפול להורדת לחץ דם. מדידות לחץ הדם התבססו על ממוצע של שלוש קריאות בזמן ישיבה על ידי אחות מנוסה.

מניתוח הנתונים עלה כי בקרב מי שנטלו זרעי פשתן חלה ירידה גדולה יותר בלחץ הדם הסיסטולי, של כ-15 מ"מ כספית, בהשוואה לאוכלוסיית המחקר כולה, וירידה דומה בלחץ הדם הדיאסטולי. דווקא בקבוצת הפלסבו נרשמה עלייה של 3 מ"מ כספית בלחץ הדם הסיסטולי, כאשר לחץ הדם הדיאסטולי נותר זהה לאורך שישה חודשים.

הירידה בלחץ הדם הסיסטולי והדיאסטולי לאחר מתן זרעי פשתן היא הירידה הגדולה ביותר בלחץ הדם שתועדה אי פעם בזכות התערבות תזונתית. ירידה זו צפויה להביא לירידה של כ-50% בשיעור האירועים מוחיים וירידה של 30% בשיעור מקרי אוטם לבבי.

בואו לדבר על זה בפורום הרשמי של האיגוד הקרדיולוגי.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום