האחיות: "האוצר עשה לנו תרגיל"

(0)
לדרג

מאבק האחיות מתחדש? המו"מ בין האחיות לאוצר התפוצץ, לאחר שהתברר שהאוצר לא יעלה את שכרן. יו"ר הסתדרות האחיות: "לא הותירו לנו ברירה"

מאת: מערכת zap doctors

מאבק האחיות מתחדש. המשא ומתן בין הסתדרות האחיות לאוצר הגיע אתמול (ב') למבוי סתום. זאת לאחר שהתברר כי אין בכוונת האוצר לעמוד בהסכם שנחתם עם האחיות. כך לפי הודעה שפורסמה היום (ג') מטעם הסתדרות האחיות.

בהסכם המדובר, שנחתם במרץ השנה, הובטח לאחיות כי שכרן יועלה באופן משמעותי, זאת כבסיס לפתרון בעיית המחסור החמור באחיות. בהסתדרות האחיות מסבירים כי במסגרת ההסכם היה ברור כי הדרך לצירוף כוחות חדשים ולמערך האחיות ולמניעת נטישת המקצוע היא העלאת שכר האחיות, והכרזה על מקצוע האחות כעל מקצוע בעדיפות לאומית. המדינה התחייבה לקיים בספטמבר משא ומתן לשם חתימה על הסכם שכר חדש לאחיות, שאמור להיכנס לתוקף בינואר 2013. במקביל, בהסתמך על התחייבות המדינה הסכימו האחיות לחזור לעבודה סדירה. כעת, כך נראה, ההבטחות לא ימומשו.

לפיכך הודיעה יו"ר הסתדרות האחיות, אילנה כהן, כי האחיות יצאו למאבק עד ליישום ההסכם. "אין לנו ברירה אלא לקחת אחריות ולהביא לפתרון המשבר בכל האמצעים שעומדים לרשותנו. מדובר במצב חירום לאומי - במשך שנים האוצר לא מקצה משאבים לשיפור משמעותי של תנאי השכר והעבודה של האחיות, ובכך הוא הוביל את מערך האחיות בישראל לסף קריסה", מסרה כהן. "המחסור באחיות כבר חצה מזמן את הקו האדום ומסדרונות בתי החולים הם פצצה מתקתקת. במלחמה היום יומית שלנו על טיפול ראוי לחולים, על הצלת חיים, אנחנו מפסידים. היום אנו מבינים שאין ולא הייתה כוונה לקיים את ההסכם, אלא מדובר ב'תרגיל' שנועד לסיים את מאבק האחיות". על האוצר לעמוד בהסכם. ישראל זקוקה לאחיות, ועכשיו!".

ממכבי שירותי בריאות נמסר בתגובה לידיעה כי אחיות הקופה לא עתידות לשבות במהלך הנוכחי.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום