הקשר בין תוספי סידן למחלות לב

(0)
לדרג

זה מספר שנים חלוקים החוקרים בנושא השפעת סידן על הלב. במחקר מקיף לא נמצא קשר בין תוספות סידן בכמות של אלף מ"ג ליום למחלות לב ואוטם לבבי

מאת: מערכת zap doctors

מחקר חדש שופך מעט אור על העדויות הסותרות בנושא הקשר האפשרי בין סידן למחלות לב וכלי הדם. לפי מחקר שהוצג בכנס השנתי מטעם ה-American Society for Bone and Mineral Research, תוספות הסידן הנפוצות, שאותן נוטלות כ-60% מהנשים, אינן מזיקות ולא מעלות את הסיכון למחלות לב שונות.

מניתוח משני של מחקר אחד עלה קשר בין תוספי סידן לסיכון מוגבר לאוטם לבבי ושילוב של אוטם לבבי, אירוע מוחי ומוות פתאומי. בסקירה של מחקרים אקראיים זוהה סיכון מוגבר לאוטם לבבי עם או בלי הוספת תוספי ויטמין D, בעוד שסקירה אחרת הדגימה השפעה נייטרלית לתוספים.

מאחר שמחקרים בנושא היו עד כה קצרי טווח, החוקרים בחנו את הנתונים במחקר בריאות שהחל לגייס נשים בשנת 1976 בגילאי 30-55 שנים. הסקירה התבססה על נתונים של קרוב ל-75 אלף נשים, שהשלימו שאלוני תזונה ב-1985, במהלכם מסרו נתונים מפורטים אודות הצריכה התזונתית, צריכת משקאות ותוספים תזונתיים. כל המשתתפות במחקר לא סבלו ממחלות לב וכלי דם או גידולים ממאירים בתחילת המחקר.

השימוש בתוספי סידן גדל באופן דרמטי בתקופת המחקר מ-30% בשנת 1984 עד 72% בשנת 2004. בסקירה שבחנה את התוצאות בנשים שנטלו יותר מאלף מ"ג סידן בכל יום מינון ששימש במחקרים רבים שנכללו בסקירה לא זוהו סיכונים מיוחדים, ללא עלייה בסיכון למחלת לב כלילית, בסיכון לאוטם לבבי או בסיכון לאירועים מוחיים.

בואו לדבר על זה בפורום בעיות הורמונליות ומחלות עצם מטבוליות - אוסטיאופורוזיס.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום