אסטמה : טיפול בגלי רדיו

(0)
לדרג

פתרון חדש עבור חולים קשים נוסה בהצלחה בבתיה"ח בילינסון והדסה. השיטה: חימום בגלי רדיו שמונע מדרכי האוויר להתכווץ ומאפשר זרימה חופשית של אוויר בריאות. צרכנות רפואית

מאת: מערכת zap doctors

חולי אסטמה קשים טופלו לאחרונה במכון למחלות ריאה בבתי חולים "בילינסון" ו"הדסה" בשיטה חדשה שעושה שימוש בגלי רדיו. התקווה היא כי הטיפול ימנע אשפוזים חוזרים וביקורים במיון וישפר את איכות החיים.

השיטה החדשה מבוססת על חימום מבוקר של שכבת השריר בדופן של דרכי האוויר, כדי למנוע התכווצות וחסימה של דרכי האוויר, כפי שקורה במהלך התקפי אסטמה. המטרה היא שהטיפול יקל משמעותית את חומרת המחלה, וימנע אשפוזים חוזרים בבית החולים ופניות דחופות למיון של חולי אסטמה קשה, שלא היה עבורם פתרון עד היום.

מהי שיטת Bronchial Thermoplasty?

במהלך ביצוע ברונכוסקופיה, מוחדר דרך האף של המטופל סיב אופטי לתוך דרכי האוויר. באמצעות קטטר מיוחד, מבצע הרופא חימום מבוקר של שכבת השריר החלק שבדופן. החימום גורם לדילול שכבת השריר ומונע מדרכי האוויר להתכווץ ולחסום את מעבר האוויר במהלך התקף אסטמה. הטיפול המלא הנדרש להשגת תוצאה מיטבית כולל חזרה על הפעולה שלוש פעמים במרווחים של מספר שבועות. הפעולה נעשית בטשטוש והחולה נשאר בבית חולים להשגחה קצרה.

פרופ' מרדכי קרמר, מנהל מערך הריאות ב"בילינסון", שביצע את הטיפולים לצד ד"ר אורן פרוכטר, רופא בכיר במכון הריאות, מסביר כי "השיטה החדשה תחסוך מהחולים את הצורך בכמויות גדולות של קורטיזון, וכן פניות לחדר המיון ואשפוזים. השיטה החדשה אושרה על ידי מינהל המזון ותהרופות האמריקאי (ה-FDA) ונמצאת בשימוש בארה"ב, שם הוכחה כיעילה ובטוחה לשימוש". לדבריו, על פי הנתונים, יש הטבה בקרב 70% מהמטופלים לטווח ארוך (במעקב של 5 שנים). "אני שמח כי מעתה נוכל להציע פתרון לחולי אסטמה קשה שלא הגיבו לטיפול התרופתי".

בואו לדבר על זה בפורום אלרגיה ואסטמה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום