עמוד ענן: מי הזיז את הקופה שלי?

(0)
לדרג

מתגוררים בטווח הירי ולא יכולים להגיע לסניף קופת החולים הקבוע? משרד הבריאות מנחה את הקופות להתחשב בתושבים שעברו לאזורים אחרים ולספק להם טיפול

מאת: מערכת zap doctors

נוכח המצב הביטחוני, מבקשים במשרד הבריאות מקופות החולים לקבל את הפונים בלי קשר לקופה שבה הם מבוטחים. בימים אלה נאלצים תושבי ישראל רבים להתרחק מביתם, ולעתים נוצר מצב שבו קופת החולים שבה הם חברים לא מפעילה מרפאה ביישוב שעברו אליו. מנגד, קופות חולים שמפעילות מרפאות באותו יישוב אינן מוכנות לספק להם שירותים, וזאת גם במקרים שבהם הן מספקות שירותים למבוטחי קופות חולים אחרות המתגוררים ביישובים אלה דרך קבע.

במכתב שנשלח השבוע לכל מנכ"לי קופות החולים, מחדד משרד הבריאות את הנהלים ומזכיר כי בכל הנוגע ליישובים קטנים - חובת קופת החולים לספק שירותים למבוטחי קופות חולים אחרות, אשר אין להם מרפאות באותם יישובים, אינה מוגבלת למבוטחים המתגוררים ביישובים אלה דרך קבע. לפיכך, ביישובים אלה אף קיימת חובה חוקית לספק את השירותים גם למבוטחי קופות חולים אחרות שעברו להתגורר בהם זמנית.

"בכל מקרה, חזקה על כל קופות החולים שלנוכח המצב ישתפו פעולה, כדי לספק שירותים למבוטחי קופות חולים אחרות גם ביישובים שאינם בגדר יישובים קטנים כמשמעותם בחוק. נבקש כי קופת חולים אשר מגיע אליה מבוטח המבקש לקבל שירות, אף שאיננו מבוטח שלה ואשר בירור קצר עמו מעלה כי הוא עבר להתגורר עתה ביישוב באופן זמני בשל המצב הביטחוני, יקבל את השירות. זאת לאחר שהזדהה, ולאחר ביצוע תיאום עם איש קשר של קופתו", מנחים במשרד הבריאות.

לאחר מכן יעבירו כל קופות החולים זו לזו פרטיהם של אנשי קשר שעמם יש לתאם את מתן השירות למבוטחים בקופות חולים אחרות, וכן יפיצו הודעה לכלל המרפאות.

בואו לדבר על זה בפורומים הבאים

פורום מצב חירום
פורום רפואת משפחה וכללית

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום