משככי כאב ואובדן שמיעה

(1)
לדרג

מחקר: שימוש בתרופות נפוצות ללא מרשם יותר מפעמיים בשבוע, עלול לגרום לעלייה של 20% ומעלה לאובדן שמיעה מוקדם אצל נשים. לאספירין אין השפעה דומה

מאת: ד"ר עמית עקירוב

מחקר חדש מצא קשר בין השימוש במשככי כאבים נפוצים בין סיכון לאובדן שמיעה מוקדם בנשים. הקשר תועד לאחר שימוש בפראצטמול (אקמול) או איבופרופן (אדוויל/נורופן) במשך יומיים או יותר, אך לא נמצא קשר דומה עם טיפול באספירין.

במחקר, שפורסם לאחרונה בכתב העת American Journal of Epidemiology, מסבירים החוקרים כי השימוש במשככי כאבים הוא נפוץ ומלווה בסיכון מוגבר לאובדן שמיעה בגברים; עם זאת, הקשר לא נבחן לפני כן בנשים. כעת ביקשו החוקרים לבחון את הקשר בין תדירות טיפול באספירין, איבופרופן ופראצטמול לסיכון לאובדן שמיעה ביותר מ-60 אלף נשים, בגילאי 31-48, שהשתתפו במחקר אחיות מקיף. החוקרים התמקדו בדיווחים על אובדן שמיעה שהתקבלו מ-10 אלף נשים בין השנים 1995-2009.

מהערכת הנתונים עולה כי חלה עלייה של 13% בסיכון לאובדן שמיעה עם טיפול במשך 2-3 ימים בשבוע באיבופרופן, עלייה של 21% בסיכון עם טיפול 4-5 ימים בשבוע ועלייה של 24% בסיכון לאובדן שמיעה עם טיפול ב-6-7 ימים בשבוע, בהשוואה לאלו שנטלו את הטיפול פחות מפעם בשבוע. באשר לפראצטמול, נרשמה עלייה של 11% עם טיפול במשך 2-3 ימים בשבוע, עלייה של 21% בסיכון עם טיפול 4-5 ימים בשבוע ועלייה של 8% בסיכון לאובדן שמיעה עם טיפול ב-6-7 ימים בשבוע. החוקרים מסכמים כי טיפול באספירין אינו כרוך בסיכון מוגבר לאובדן שמיעה בנשים.

בואו לדבר על זה בפורום תרופות ורוקחות.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום