רפואה אסתטית: לפסל את הפנים עם חומצה היאלורונית

(0)
לדרג

החומצות ההיאלורוניות כבשו לאחרונה את עולם הטיפולים האסתטיים, ומשמשות למילוי שפתיים, עצמות לחיים, עיניים שקועות ועוד. החומצות בטוחות ומעניקות מראה צעיר וטבעי

מאת: מערכת zap doctors

הרפואה האסתטית מתפתחת ומשתכללת ללא הפסקה, ואם בעבר היו מספר טיפולים מצומצמים שניתן היה להציע לאישה או לגבר שמעוניינים להצעיר או לשפר את המראה שלהם, הרי שכיום עומדים לרשות הרופאים חומרים רבים וטכניקות מגוונות שמאפשרים להם הרבה יותר יצירתיות וחופש פעולה.

"בעבר הדרך לקבלת מראה פנים חלק, צעיר ולא נפול היתה מתיחת פנים", אומרת ד"ר להבית אקרמן, רופאת עור ומין. "כיום ישנם חומרים שניתן להזריקם לעור הפנים ולקבל את המראה הרצוי - לא רק מראה חלק, אלא ממש לפסל את הפנים ללא התערבות ניתוחית".

כאשר ד"ר אקרמן מדברת על "פיסול פנים" היא מתכוונת לשיפור מראה הפנים על ידי כמה פעולות - החלקת העור, הדגשת עצמות הלחיים, מילוי ועיבוי שפתיים והדגשת קו הלסת. אידיאל היופי המקובל היום כולל עור חלק, צעיר, רענן ומתוח, עצמות לחיים מודגשות ובולטות ושפתיים בשרניות, תפוחות ומלאות. את כל זה ניתן להשיג היום בקלות יחסית, וללא ניתוח.

חומר הגלם העיקרי בעבודת הפיסול הזאת הוא חומצות היאלורוניות. ד"ר אקרמן: "בין החומצות ההיאלורוניות קיימים שני חומרים שנקראים 'היאלסטייל' ו'פרפקטה', שמורכבים מחלקיקי חומר גדולים מחקים למעשה את החומר הטבעי הקיים בגוף על מרקמו הסמיך. בעזרת החומרים אלה שיש להם יכולת הרמה מצוינת, ניתן ממש לפסל את הפנים".

רפואה אסתטית
רפואה אסתטית

למלא, להרים, לעצב

עור הפנים נוטה להזקין, להתקמט וליפול. הקמטים והשקיקים שנוצרים מקנים לפנים מראה זקן ומותש. "באמצעות הזרקת כמות קטנה יחסית של החומרים שציינתי", אומרת ד"ר אקרמן, "ניתן לעצב מחדש נפילה של העור או לייצר לחיים מודגשות לבחורה צעירה עם מבנה פנים צר וארוך, וכך לשוות לפנים מראה נשי וסקסי מצד אחד, ומצד שני לא לאבד את המראה הטבעי. בעזרת חומצה היאלורונית ניתן למלא ולעבות כמעט כל דבר בפנים - לחיים, קמטים בצידי הפה, שקעי עיניים ואפילו שפתיים".

אחד הטרנדים הבולטים בתחום הוא עיצוב עצמות לחיים. "כשאנחנו מדברים על אידיאלי היופי, לרוב מדובר בעצמות לחיים גבוהות, כלומר, שאיזור הלחי מורם מעט כלפי מעלה, מעוגל בלחיים, מה שנותן מראה מורם ומעוגל בחלק העליון של הפנים ומראה צר יותר בחלק התחתון", מסבירה ד"ר אקרמן.

"בטיפול לעיצוב עצמות לחיים נחוצה לרוב הזרקה אחת בכל צד של הפנים, אשר גורמת נפיחות שאמורה לחלוף לאחר מספר שעות. יתרונו הבולט של ההליך נעוץ בעובדה שתוצאותיו מחזיקות זמן ארוך. מאחר שאיזור עצמות הלחיים יציב יחסית, ולא מתנועע הרבה, תוצאות הטיפול ייראו גם בחלוף חודשים רבים ויכולות להחזיק אפילו שנה וחצי".

גם לעיבוי שפתיים יכולה לתרום החומצה ההיאלרונית שכמות קטנה ממנה תוזרק לאיזור השפה ותגרום למראה מלא ובשרני שישרוד מספר חודשים. את המלאכה תשלים הזרקת חומר לקמטים בצידי השפתיים והדגשת קו הלסת. ניתן להזריק חומצה היאלורונית גם לאיזור החזה, הצוואר ולגב הידיים, ובאמצעותו למלא קמטוטים ולהחזיר נפח לידיים שקועות (עם ורידים בולטים).

זמני אבל בטוח

"היתרון המובהק של החומצה ההיאלורונית הוא שמדובר בחומר שמחקה את החומר הטבעי הקיים בגוף, ולכן הגוף לא מזהה אותו כעצם זר ולא מנסה לתקוף אותו ולפרק אותו", אומרת ד"ר אקרמן. "כאשר מזריקים סיליקון, לדוגמה, הגוף תוקף אותו ואז נוצרות נפיחויות (גרנולומות) ועיוותים, והחומר גם יכול להתחיל לנדוד בפנים.

לפיכך, על אף שסיליקון נותן תוצאה הנשמרת לזמן ארוך יותר, החומר נחשב מסוכן לשימוש ובעייתי והסיכון לא שווה. חומצה היאלורונית נותנת תוצאה טבעית, יפה, שמחזיקה לפחות שנה, וכיוון שמדובר בהליך פשוט ולא מסובך אין בעיה לחזור עליו שוב ושוב. בנוסף לכל היתרונות הללו, הפעולות השונות מבוצעות במחיר סביר".

שני דברים חשובים ביותר בהקשר לביצוע טיפול בחומצות מילוי. האחד הוא לבחור בבעל מקצוע מומחה ומנוסה שיידע להתאים את סמיכות החומר לפעולה הנדרשת, והשני לוודא שהחומר שבו משתמשים הוא מקורי ומורשה. "בטרם ההזרקה של החומצה חשוב מאוד להתאים את סמיכות החומר לאיזור המוזרק", מסבירה ד"ר אקרמן.

"כך, למשל, חומר סמיך יותר מתאים לעיצוב עצמות לחיים, ואילו חומר דליל יותר מתאים לאיזור העיניים. כמו כן, חשוב ביותר להשתמש בחומר טוב ומאושר לשימוש. לא חסרים סיפורים על נזקים שנגרמו מחומרים שלא עברו הליך ייצור נכון".

אם כן, גיל כרונולוגי הוא לא גזירת גורל שחייבים להשלים איתה. הרפואה האסתטית מספקת שלל פתרונות בעזרתם ניתן להחליק קמטים, להדגיש את עצמות הלחיים וקו הלסת ולשוות לעור הפנים מראה צעיר ורענן.

בואו לדבר על זה בפורום טיפול בקמטים ועיבוי שפתיים.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום