"תרופות נגד דיכאון לא עוזרות"

(0)
לדרג

סקר ישראלי: רוב הסובלים מדיכאון מרוצים באופן חלקי בלבד מהשיפור שחל במצבם בעקבות הטיפול התרופתי. מומחה: "אל תוותרו עד מציאת התרופה המתאימה"

מאת: מערכת zap doctors

סקר ישראלי חדש מציג נתונים מדאיגים, לפיהם הטיפול התרופתי בדיכאון עוזר באופן חלקי בלבד. על פי הסקר, שנערך על ידי מכון גיאוקרטוגרפיה בקרב 300 נשאלים, כ-7% מהישראלים סובלים מדיכאון, ולמרות שרובם מטופלים, הם אינם מצליחים להגיע להפוגה מלאה מהמחלה.

החולים מדווחים כי ההשפעה הגדולה שיש למחלה על חייהם באה לידי ביטוי בפגיעה בתפקוד היומיומי, כאשר תחומים בולטים נוספים הם בריאות גופנית (57% מהנשאלים), חיי המשפחה (56%) והעבודה (48%). אף ש-72% מהמאובחנים הסובלים מדיכאון דיווחו כי הם מטופלים בטיפול תרופתי, רק 37% מהם סבורים כי הטיפול השיג את התוצאות הצפויות ממנו; כשני שליש מהמטופלים (57%) מרוצים באופן חלקי בלבד ו-6% לא מרוצים כלל.

משך הטיפול הממוצע עליו מדווחים החולים עומד על כשנתיים וחצי, אך חלק ניכר מהחולים נזקק במהלך הזמן להחלפת טיפול תרופתי; 38% מהחולים מספרים כי הם החליפו יותר מטיפול אחד, וממוצע החלפת תרופות אצל החולים עומד על 2.6 תרופות. הסיבה העיקרית להחלטת הרופא להחליף טיפול היא דיווח של החולים על תגובה חלקית או לא מספקת (52%). לדברי המטופלים, הציפיות שלהם מתרופה מועילה הן שיפור במצב הרוח ושיפור באיכות השינה.

"כרופא, אני רוצה לסייע לחולה להגיע לתפקוד מקסימאלי ולאיכות חיים טובה", אומר הפסיכיאטר פרופ' יורם ברק. "פעמים רבות אני עד למצבים בהם הטיפול הרפואי משפר את מצב החולה, אך לא לרמה האופטימאלית. במצבים כאלה ישנה חשיבות רבה בהיענות של החולה לשינוי טיפול ואף להוספת תרופות כדי לא לוותר ולהצליח להשתחרר מהמחלה".

בואו לדבר על זה בפורום דיכאון - אבחון וטיפול.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום