צפת: שוטר יילד אשה

(0)
לדרג

שוטר הסיור יילד אשה שכרעה ללדת בביתה, בזמן שרעייתו, אחות במחלקת יולדות במרכז הרפואי זיו, תדרכה אותו בטלפון. לאם ולתינוקה שלום

מאת: מערכת zap doctors

משמרת לילה רגילה של שוטרי הסיור מתחנת צפת הסתיימה אתמול בבוקר (ב') באופן לא שגרתי. השניים יילדו בהצלחה אשה שנתקפה בצירים בסיוע "חבר טלפוני", רעייתו של אחד השוטרים, שהיא, למרבה המזל, גם אחות במחלקת היולדות בבית חולים "זיו" בצפת.

בשעה רבע לחמש בבוקר סיירו רס"ר מאור אביטל וסמ"ש רז אלוש בסמוך למרכז הקליטה כנען בצפת. לפתע הבחינו בגבר, עולה חדש מאתיופיה, שניסה למשוך את תשומת לבם בקריאות רמות ונפנוף ידיים. האיש הצביע נמרצות על בטנו וקרא "אשה, אשה!". השוטרים הבינו מיד, כי הגבר זקוק לסיוע לאשתו. הם נכנסו לדירה ואכן מצאו את רעייתו ההרה של האיש כורעת ללדת, לאחר ירידת מים.

אביטל התקשר מיד לרעייתו שושי, העובדת כאחות במחלקת יולדות במרכז הרפואי זיו, אשר הדריכה אותו כיצד לסייע ליולדת ובמקביל הזמין השוטר השני אמבולנס של מד"א. שושי אביטל מספרת, כי צלצול הטלפון מבעלה העיר אותה משנתה, אך היא התעשתה במהרה והנחתה אותו כיצד לסייע ליולדת. "אמרתי למאור שידאג להשכיב את היולדת במיטה ולדאוג לסביבה נקיה ככל שניתן, הנחתי אותו שיביא מים חמים ומגבות נקיות והסברתי לו מה עליו לעשות בכל שלב ושלב בלידה, ובעיקר שירגיע את היולדת, ולמרות הסיטואציה הלא פשוטה ינחה אותה בסבלנות. לידה היא תהליך טבעי, ואם הכל תקין אצל האם והעובר אין צורך להיכנס לבהלה".

כאשר הגיע האמבולנס, התינוק כבר היה בחוץ. לאנשי מד"א נותר רק לחתוך את חבל הטבור, לוודא את בריאותם של האם ותינוקה ולהעבירם מיידית למחלקת היולדות במרכז הרפואי "זיו", שם עברו האם ותינוקה בדיקות נוספות לוודא כי הכל כשורה. מהמרכז הרפואי זיו נמסר, כי לאם ולתינוק שלום, הילד נולד בריא במשקל 3.245 ק"ג. "הנהלת המרכז הרפואי זיו מאחלת ליולדת ולתינוק בריאות וחיים מעניינים ומרגשים לפחות כמו הלידה", נמסר. ואילו השוטר אביטל אשר יילד את התינוק הודה לאשתו על הסיוע ואיחל: "אני מקווה שהתינוק יגדל ויהיה שוטר לתפארת".

בואו לדבר על זה בפורום הריון ולידה - תמיכה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום