הקשר בין מערכת העיכול לדיכאון

(0)
לדרג

בסקר שבדק תסמינים של דיכאון וחרדה וכן הפרעות עיכול כמו תחושת נפיחות, כאב, צרבת, בחילה ואחרות נמצא: לסובלים מהפרעת עיכול סיכון משולש לדיכאון

מאת: מערכת zap doctors

מתוצאות מחקר חדש עולה קשר בולט בין הפרעות עיכול להפרעת חרדה ואירועי דיכאון מג'ורי. כך למשל הפרעות עיכול מעלות את הסיכון לדיכאון פי שלושה.

דיספפיה היא הפרעה נפוצה במערכת העיכול, ממנה סובלים עד 25% מהתושבים בעולם המערבי. עיקרה בתחושה של אי נוחות בחלק העליון של הבטן, הכוללת כאב, אי נוחות, נפיחות, הרגשת שובע, גיהוקים, תחושת בערה, תחושת בחילה או הקאות ללא סיבה נראית לעין. כעת מתברר שהתופעה קשורה גם לסבל נפשי.
.
במחקר הנוכחי נערך סקר טלפוני אקראי שכלל שאלונים להערכת תסמיני דיספפיה לפי הקריטריונים המובאים, לצד תסמיני הפרעת חרדה ודיכאון מג'ורי לפי קריטריונים מקובלים.

מבין כ-2,000 משיבים, 8% ענו על הקריטריונים להגדרת הפרעת עיכול, 4% דיווחו על הפרעת חרדה ו-12% על אירוע דיכאון משמעותי. בקרב משתתפים עם הפרעות עיכול נרשמה עלייה של פי שניים בסיכון להפרעת חרדה ועלייה של פי שלושה בסיכון לאירוע דיכאון מג'ורי. לעתים קרובות, אירוע דיכאון והפרעת חרדה הופיעו בו זמנית עם הפרעת עיכול.

החוקרים כותבים כי נשים הסובלות מהפרעות עיכול ומדיכאון פנו באופן תדיר יותר להתייעצויות רפואיות, כאשר הפרעת חרדה ניבאה גם הוצאות רבות על רקע בירור רפואי. נוכח ממצאי המחקר, כותבים החוקרים, במקרים של פניות חוזרות לשירותי רפואה על רופאים לקחת בחשבון את הסיכון להפרעות פסיכיאטריות.

בואו לדבר על זה בפורומים הבאים:

פורום פורום גסטרואנטרולוגיה - מחלות דרכי העיכול
פורום דיכאון - אבחון וטיפול

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום