סוכרת: סויה ותפקודי קרישה

(4)
לדרג

במחקר חדש נמצא כי צריכת חלב סויה, בהשוואה לחלב פרה, עשויה לשפר את תפקודי קרישת הדם. המחקר נערך בחולי סוכרת הסובלים מסיבוכים בכליות

מאת: ד"ר עמית עקירוב

לחלב סויה יכולת לשפר את קרישת הדם בקרב בעלי מחלות רקע. כך לפי תוצאות מחקר חדש שנערך בחולים בסוכרת מסוג 2 ומחלת כליות.

במסגרת המחקר, שפורסם לאחרונה בכתב העת Diabetes Care, ביקשו החוקרים להעריך את ההשפעה של צריכת חלב סויה, בהשוואה לצריכת חלב פרה, על מדדי דלקת, תפקודי קרישה ועקה חמצונית (מצב שבו הגוף אינו מסוגל להתמודד עם כמות הרדיקלים החופשיים) בחולים עם סוכרת כלייתית.

המחקר כלל 25 חולים עם סוכרת מסוג 2 ונפרופתיה (סיבוך של סוכרת המתבטא בירידה בתפקודי הכליה). תקופת המחקר נמשכה חודשיים וחצי, כולל הפסקה בת שבועיים אחרי חודש. החולים חולקו באקראי לשתי קבוצות, באחת מהן הקפידו הנבדקים על תפריט הכולל חלב סויה או ובשני תפריט המבוסס על חלב פרה.

צריכת חלב סויה לוותה בירידה משמעותית ברמות D-Dimer (ריכוז של חלבון בדם היכול להצביע על מחלות כמו פקקת), שנותרה על כנה גם לאחר התחשבות בצריכת פחמימות. עם זאת, צריכת חלב סויה לא השפיעה משמעותית על רמות מדדי דלקת בגוף.

לסיכום, צריכת חלב סויה עשויה להשפיע על תפקודי הקרישה בחולים עם מחלת כליות על רקע סוכרת, כפי שמתבטא בירידה ברמות D-Dimer בדם, אך ללא שינוי משמעותי בסימני דלקת ועקה חמצונית.

בואו לדבר על זה בפורום סוכרת.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום