בי"ח ביקור חולים: המשכורות ישולמו

(0)
לדרג

רגע לפני השבתת בית החולים סוכם בין סגן שר הבריאות יעקב ליצמן להסתדרות, כי שכר העובדים ישולם במלואו עד יום ה' הקרוב; מאמצים למנוע את סגירת ביה"ח

מאת: מערכת zap doctors

הסכסוך הארוך בין הנהלת בית החולים "ביקור חולים" לעובדים טרם הגיע לסיומו, אך בינתיים ימשיכו הרופאים להפעיל את המקום כרגיל. ממשרד הבריאות נמסר כי סגן שר הבריאות יעקב ליצמן פועל נחרצות למניעת סגירת בית החולים.

בעקבות בעיות תקציביות בבית החולים, שגרמו לאי תשלום מלא של שכר העובדים לחודש ספטמבר, הכריזו אתמול (ג') העובדים על סכסוך עבודה ועיצומים שכללו את סגירת חדר המיון, ביטול ניתוחים אלקטיביים וביטול הפעילות במרפאות חוץ .

החזרה לעבודה הושגה בעקבות סיכום בין ליצמן לבין יו"ר האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות, אבי ניסנקורן, לפיו תוסדר העברת תשלום משכורתם של העובדים עד מחר. בעקבות הסיכום הונחו עובדי בית החולים להפסיק את העיצומים ובית החולים ממשיך לעבוד כרגיל.

בשנים האחרונות מצוי בית החולים בסכנת סגירה. לאחרונה נודע לעובדים כי משכורותיהם לחודש הקרוב לא ישולמו, מה שגרר את התערבות ההסתדרות הרפואית ומעבר של בית החולים לעבודה במתכונת שבת. במכתב ששיגר השבוע יו"ר ההסתדרות, ד"ר ליאוניד אידלמן, להנהלת בית החולים תיאר את הפגיעה בתנאי העסקתם של הרופאים: "הובא לתשומת לבנו, כי לפני מספר ימים הודעתם לרופאים כי נכון לעת זו, אין דרך לשלם תשלומים, אלא אם כן יסכימו הרופאים לקיצוצי שכר של לפחות 10%. מדובר בהתנהלות בלתי ראויה המהווה סחיטה על פי דין".

בעקבות זאת ובעקבות העיצומים שנקטו הרופאים, הודיעה ההנהלה לעובדים על קיצוץ נרחב בשכרם, מתוך מטרה לאפשר את המשך קיומו של המוסד הרפואי. "על פי הנתונים וההערכות שבידי בית החולים, ובהתבסס על ההנחה שהוא ממשיך לתפקד, יועבר ב-31 באוקטובר סך של 20% משכר ספטמבר 2012. בכפוף לכך, יופקו תלושי שכר לחודש ספטמבר שיציגו מלווה מהעובדים בשיעור של 30%", כתבה ההנהלה לעובדים.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום