המצב הכלכלי גורם לדיכאון

(0)
לדרג

הידרדרות במצב הכלכלי גורמת לישראלים דיכאון יותר מאיומים ביטחוניים, ממשברים בזוגיות או ממחלות. הבעיה היא שדווקא לסובלים מדיכאון אין כסף לממן טיפול

מאת: מערכת zap doctors

סקר ישראלי חדש מגלה כי מצב כלכלי בעייתי הוא הגורם המרכזי כיום לדיכאון. זאת אף יותר מאשר הסיבות הנחשבות למסורתיות לדיכאון כמו משברי זוגיות, גירושין, איום בטחוני, פציעה או מחלה.

הסקר הקיף 504 נשאלים, מהם 248 גברים ו-256 נשים ונערך עבור המרכז ללימודים אקדמיים ומכון פסגות. מהסקר עולה כי נשים מדווחות על סימני דיכאון יותר מגברים. בנוסף, בעלי השכלה נמוכה (ללא תעודת בגרות) מדווחים על יותר סימני דיכאון בהשוואה לבעלי השכלה גבוהה. מכיוון שידוע שיש קשר בין השכלה גבוהה למעמד כלכלי, נתון זה מתקשר לממצא הבולט בסקר המראה קשר חזק בין המצב הכלכלי לבין סימני דיכאון משמעותיים.

פרופ' עמירם רביב, דיקן בית הספר לפסיכולוגיה במרכז ללימודים אקדמיים: "הקשר בין המצב הכלכלי לדיכאון צריך להדליק נורה אדומה בקרב קובעי המדיניות הכלכלית ובקרב אנשי בריאות הנפש. חייבים להקדיש תשומת לב רבה יותר למצב הכלכלי של אוכלוסיות בסיכון".

לדבריו, לקשר בין דיכאון למצב כלכלי "השלכות על הצורך להגדיל את השירות הציבורי בתחומי בריאות הנפש, מכיוון שדווקא אלה הזקוקים לעזרה נפשית לא מסוגלים לממן אותה באופן פרטי מכיסם. למדיניות של צמצום שרותי הרווחה בגלל בעיות תקציב עלולה להיות השלכה קשה ביותר אצל אנשים שסובלים מדיכאון ואינם מטופלים".

הסקר נערך לקראת יום הדיכאון שיתקיים מחר (ד') בסינמטק תל אביב בשיתוף משרד הבריאות, המרכז ללימודים אקדמיים, הסתדרות הפסיכולוגים ומכון פסגות.

בואו לדבר על זה בפורום דיכאון - אבחון וטיפול.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום