אופטלגין תישאר תרופה ללא מרשם

(0)
לדרג

כך לפי המלצות משרד הבריאות, בעקבות האשפוזים על רקע שימוש בתרופה. על חולים כרוניים להיוועץ ברופא לפני השימוש. כמו כן, ייערך מחקר על התרופה בישראל

מאת: מערכת zap doctors

משרד הבריאות פרסם היום (ב') את המלצותיו לגבי השימוש במשכך הכאבים ומוריד החום "אופטלגין". זאת בתום בחינה שנערכה אחרי אשפוזים שיוחסו לתופעות לוואי של השימוש בתרופה. על פי ההמלצות, התרופה תישאר תרופת מדף ללא מרשם, אך חולים כרוניים בעלי מחלות רקע מתבקשים להיוועץ ברופא לפני השימוש.

לפי סיכום מסקנות הבדיקה, קיים פער שקשה להסבירו בנושא האופטלגין. ישנן מדינות שבהן השימוש אסור (ארה"ב ואנגליה לדוגמא), מדינות שבהן התרופה ניתנת במרשם רופא (גרמניה, אוסטריה) ומדינות שבהן התרופה נמכרת ללא מרשם (ישראל, ספרד, דרום אמריקה, רוסיה ועוד). במצב זה, כותבים המומחים, קשה להסביר שונות כה נרחבת, ו"אין בעובדות הקיימות תימוכין לשינוי המדיניות בישראל".

עוד לפי המלצות הוועדה, מומלץ לפשט את דרך הצגת המידע באתר משרד הבריאות ואת הדיווח לגבי שינויים בעלון לצרכן של תרופות.

כמו כן, בקרוב ייערך מחקר באחריות ראש מנהל רפואה, פרופ' ארנון אפק, וראש המרכז לאומי לבקרת מחלות, פרופ' תמר שוחט, שיבחן את תופעות הלוואי מאופטלגין בישראל.

בנוסף, יפורסם חוזר מנהל רפואה שמחייב דיווח על תופעות לוואי; אם בעקבות החוזר, המחקר או ערנות הרופאים והציבור יעלו שאלות נוספות, יתבצע דיון מחדש בנושא.

בואו לדבר על זה בפורום תרופות ורוקחות.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום