חשש: שביתה בבי"ח ביקור חולים

(0)
לדרג

על רקע הפגיעה בתנאי השכר של הרופאים בבית החולים, מתריע יו"ר ההסתדרות הרפואית כי אם לא ישולם לעובדים מלוא שכרם, אין מנוס מנקיטת צעדים

מאת: מערכת zap doctors

יו"ר ההסתדרות הרפואית, ד"ר ליאוניד אידלמן, שיגר בסוף השבוע מכתב חריף להנהלת בית החולים "ביקור חולים", על רקע פגיעה קשה בתנאי שכר ועבודה של הרופאים העובדים במקום. ד"ר אידלמן הזהיר מפני אפשרות של שביתה בבית חולים אם לא ישולם שכר הרופאים בהקדם.

במכתבו תיאר ד"ר אידלמן את הפגיעה בתנאי העסקתם של הרופאים: "הובא לתשומת לבנו, כי לפני מספר ימים הודעתם לרופאים כי נכון לעת זו, אין דרך לשלם תשלומים, אלא אם כן יסכימו הרופאים לקיצוצי שכר של לפחות 10%. מדובר בהתנהלות בלתי ראויה המהווה סחיטה על פי דין. כמובן, שאין מניעה לדון ולסכם על תוכנית הבראה, אך זאת עושים במסגרת של משא ומתן עם הארגון היציג ולא בדרך של איומים על פרנסתם וזכויותיהם של רופאי בית החולים".

עוד הוסיף כי "כל עוד לא משולמים שכרם וזכויותיהם של הרופאים, לרבות פוליסת ביטוח האחריות המקצועית, לא ניתן לצפות מהרופאים שיגיעו למקום עבודתם ויתפקדו באופן רגיל. בשלב זה ומתוך רצון אמיתי לפתור את הבעיה ברוח טובה ובשיתוף פעולה, נמנענו מלהנחות את הרופאים שלא להגיע לעבודה. ככל שלא תחזרו בכם לאלתר מההתנהלות הבלתי ראויה ותחזרו לשלם את מלוא השכר, הזכויות וביטוח האחריות המקצועית של הרופאים, לא יהיה מנוס מנקיטת הצעדים המחויבים והנחיית הרופאים בהתאם".

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום