חיסון הפפילומה - "אור ירוק" למין?

(0)
לדרג

מחקר: חיסון מתבגרות נגד וירוס HPV, העלול לגרום לסרטן צוואר הרחם, לא מגביר את הפעילות המינית או את שיעור ההריונות, בהשוואה לנתונים בקרב בנות שלא חוסנו

מאת: מערכת zap doctors

מתן חיסון נגד וירוס הפפילומה האנושי (HPV), וירוס העלול לגרום לסרטן צוואר הרחם, לא מביא להגדלת הסבירות לכך שנערות יעסקו בפעילות מינית, בהשוואה למי שלא קיבלו את החיסון. כך לפי מחקר חדש שפורסם לאחרונה בכתב העת Pediatrics.

החוקרים ביקשו לבחון אם לאחר קבלת החיסון, חלה עלייה בשיעורי הפניות של המתבגרות לרופאים בנושא אמצעי מניעה, מחלות מין או הריונות. המחקר כלל קרוב ל-1,400 בנות, 35% מהן החלו בסדרת חיסונים.

בסך הכל עברו 107 בנות בדיקות הריון ו-55 נבדקו לנוכחות זיהומי כלמידיה, אך רק ארבע בנות הרו וארבע בנות סבלו מזיהום, המועבר במגע מיני. בסך הכל שיעורי הביקורים אצל רופא לא היו גבוהים יותר בבנות שקיבלו חיסון, בהשוואה לבנות שלא קיבלו את החיסון. מספר האבחונים (מחלות מין או הריונות) היו נמוכים ודומים בשתי הקבוצות.

החוקרים מסכמים כי אם החיסון היה נתפס כ"אישור" לקיים יחסי מין בגיל מוקדם, אז צפוי היה למצוא שכיחות גבוהה יותר של סיבוכים זמן קצר לאחר החיסון; עם זאת בפועל התוצאות מוכיחות אחרת.

בואו לדבר על זה בפורום HPV - וירוס הפפילומה, קונדילומה, צוואר הרחם.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום