חצבת: מהגרים יאושפזו בבידוד

(0)
לדרג

לפי הנחיית משרד הבריאות, מהגרים ללא ביטוח בריאות, החשודים כחולים בחצבת או באבעבועות רוח יאושפזו בבידוד. במקרה של חשד לשחפת יעבור החולה צילום חזה

מאת: מערכת zap doctors

מסיכות על הפנים, צילומי חזה ואם צריך גם אשפוז בבידוד במקרה של חשד למחלות זיהומיות. מינהל הרפואה במשרד הבריאות פרסם אתמול (ג') הנחיות חדשות למניעת מחלות למנהלי בתי החולים וקופות החולים ברחבי הארץ.

לפי החוזר, שכיחות מחלות מסוימות (כגון שחפת) גבוהה יותר בקרב אוכלוסיית המהגרים בהשוואה לאוכלוסיית אזרחי המדינה. מהגרים החולים בשחפת זוכים לטיפול מלא וללא תשלום במימון משרד הבריאות, אך לאחרונה יש עדות לתחלואה בחצבת באוכלוסייה זו, ומדי פעם מתקבלים דיווחים על מקרי תחלואה באבעבועות רוח. אף שלא נרשמה עלייה בתחלואה במחלות מדבקות בקרב תושבי ישראל, במוסדות הבריאות ניתן לנקוט אמצעים כדי להגן על כלל המאושפזים במוסדות האשפוז, ובמיוחד ילדים, נשים הרות, חולים במחלות קשות, והצוותים הרפואיים.

צילום חזה למטופלים ולמלווים

לפי ההנחיות החדשות, במקרה של פונים לחדר מיון ומאושפזים שיש חשד כי הם חולים בשחפת, או במקרה של קושי באבחון, למרות נוכחות מתורגמן בנוגע לתסמיני שחפת, יש לבצע בידוד נשימתי. זה יכלול, בין היתר, חבישת מסכה כירורגית על פיו ואפו של המטופל וכן יתבצע צילום חזה. אם יש חשד גבוה לשחפת יופנו החולים לאשפוז במחלקת הריאות בבית חולים "שמואל הרופא". אם מצב החולה מאפשר, יהיה ניתן להפנותו לטיפול אנטי שחפתי בהקהילה.

בנוסף, מספר המבקרים במחלקות בסיכון (יולדות, פגיה, ילודים, ילדים, אונקולוגיה, המטולוגיה, השתלות מח עצם ודיאליזה) יוגבל, ובמחלקות אלו תותר הכניסה רק למלווה אחד ללינת לילה, או לשניים אם מדובר בילד. גם מלווים יעברו תשאול למחלת השחפת. אם יעלה חשד, יתבצע צילום חזה.

באשר לחצבת ואבעבועות רוח בשני המקרים עד לשלילת המחלה, יש לאשפז את החולה בבידוד וכמובן להמשיך בכך במקרה של אבחון חיובי. יש לבדוק מחלות אלה בקרב כל מטופל המגיע עם חום, במיוחד ילדים. על בית החולים לדווח על החולים המאושפזים עם חצבת ואבעבועות רוח בטלפון ובאופן מיידי ללשכת הבריאות המחוזית/נפתית. נהלי דיווח מיוחדים יונהגו גם באשר לדיווח על מחלת השחפת.

אל תבקרו כשאתם חולים

בתוך כך מנחה מינהל הרפואה להציב שלטים במקומות בולטים עם הנחייה להימנע מביקורים אם המבקר סובל ממחלת חום ו/או שיעול מתמשך. הנוסח המוצע של השלט ייכתב במספר שפות, כולל בעברית: "מבקר יקר, אם הנך סובל ממחלת חום או משיעול או מפריחה, אנא הימנע מלבקר בבית החולים כדי שלא להדביק את שאר המאושפזים".

בואו לדבר על זה בפורום מחלות זיהומיות.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום