לחץ דם גבוה: סובלים ולא מטופלים

(0)
לדרג

מסקירה שכללה יותר מ-4 מיליארד ביקורים אצל רופאים בארה"ב עולה, כי רופאים רבים אינם מנצלים הזדמנויות לטיפול ביתר לחץ דם ולא נותנים תרופות לאיזון

מאת: ד"ר עמית עקירוב

מסקר אמריקאי חדש עולה כי רק באחד מכל חמישה מטופלים בעלי לחץ דם גבוה המבקר אצל רופא, ייצא ממנו עם מרשם לתרופה לאיזון לחץ הדם.

במאמר שפורסם לאחרונה בכתב העת Archives of Internal Medicine כותבים החוקרים כי לעתים קרובות מפספסים הרופאים הזדמנות לטפל בלחץ דם גבוה, וכך מונעים מהחולים לאזן אותו.

החוקרים בחנו את הנתונים אודות 4.85 מיליארד ביקורי מרפאה במסגרת סקרNational Ambulatory Medical Care Survey בשנים 2005-2009. בקרב 60% מהחולים שאובחנו עם יתר לחץ דם ונבדקו על ידי רופא שאיזן באופן קבוע את לחץ הדם שלהם, לחץ הדם היה מאוזן היטב. עם זאת, רופאים נתנו מרשם לטיפול חדש לתרופות להורדת לחץ דם לחולים עם יתר לחץ דם ב-19.5% מהביקורים בלבד. כ-30% מהביקורים של חולים עם עלייה בלחץ הדם הובילו למרשם לטיפול בתרופות לאיזון לחץ דם.

בשנים 2005-2009 לא חל שיפור כלשהו בשיעור מתן התרופות, אך נמצא כי תלונה מצד המטופל יכולה לעזור. כ-40% מהחולים שדיווחו לרופא המטפל מיוזמתם על לחץ דם גבוה קיבלו מרשם חדש כדי לאזן אותו. שיעור זה עלה ל-60% בחולים עם יתר לחץ דם בדרגה 2. החוקרים מקווים כי הדרכת החולים עשויה להביא לאיזון טוב יותר של לחץ הדם.

בואו לדבר על זה בפורום רפואת משפחה וכללית.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום