תינוקות: פרוביוטיקה נגד קוליק

(0)
לדרג

מחקר חדש מגלה כי טיפול פרוביוטי יכול להקל על כאבים על רקע גזים בתינוקות הניזונים מחלב אם, להפחית את הבכי ולהעלות את איכות חיי המשפחה

מאת: ד"ר עמית עקירוב

תכשירים פרוביוטיים מביאים לשיפור בכאב על רקע גזים בתינוקות הניזונים בעיקר מחלב אם. כך עולה ממחקר חדש שפורסם לאחרונה בכתב העת Journal of Pediatrics.

לדברי החוקרים, נוכח היעדר אפשרויות הטיפול היעילות בתופעת הגזים בתינוקות, ופרופיל הבטיחות הטוב של תכשירים פרוביוטיים באוכלוסיות בריאות אחרות, ניתן לדון עם המטפלים באפשרות מתן תכשירים המכילים חיידק מסוג Lactobacillus reuteri DSM 17938.

החוקרים מסבירים כי עד כה אף אחד מהטיפולים שנוסו להקלה על גזים בתינוקות (שינויי פורמולה, תה צמחי, מוזיקה וכדומה), לא הוכחו כיעילים. בעקבות תוצאות מחקר חדש שפורסמו לאחרונה והדגימו שיפור בתסמינים בתינוקות יונקים, החוקרים בחרו להשוות את היעילות של הטיפול הפרוביוטי לטיפולי פלסבו ב-90 תינוקות יונקים הסובלים מגזים.

שיעורי ההצלחה היו גבוהים משמעותית בקרב תינוקות בקבוצת הטיפול הפרוביוטי, בהשוואה לתינוקות בקבוצת הפלסבו (ירידה של כ-50% בזמן הבכי היומי), החל מהיום השביעי ולאורך 28 ימי המחקר. לדוגמה, לאחר שבועיים ב-30 מבין 40 הילדים שנטלו פרוביוטיקה תועדה הצלחה של הטיפול, זאת בהשוואה ל-7 מבין 40 התינוקות בקבוצת הפלסבו. משך הבכי במהלך היום השתפר משמעותית אחרי מתן פרוביוטיקה בכל נקודות הזמן לאחר תחילת המחקר. יתר על כן, נרשם שיפור בתחושת חומרת הכאבים מצד ההורים ואיכות החיים הכללית של בני המשפחה.

חוקרים כותבים כי לא תוארו תופעות לוואי על רקע הטיפול הפרוביוטי. אף שקוליק היא תופעה החולפת מעצמה עם הגיל אם מעוניינים לעזור לתינוקות, ניתן לשקול טיפול פרוביוטי.

בואו לדבר על זה בפורום תזונת ילדים ותינוקות.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום