מתיחת בטן היקפית - למי מתאימה ומה היקף הניתוח?

(1)
לדרג

מתיחת בטן היקפית היא ניתוח מורכב, שבמהלכו מוסרים עודפי עור ושומן מהבטן, הירך הצידית והאגן. הניתוח מאפשר חיטוב מקסימלי ומתיחה של העור הנפול

מאת: ~~ליאת עיני, כתבת zap doctors~~

הפופולריות של ניתוחים אסתטיים נמצאת בעלייה מתמדת, והתחום בהתאם לביקוש הגובר ממשיך להתפתח ומציע כל הזמן טיפולים חדשים ושילובים בין טיפולים שונים כדי להגיע לתוצאות טובות יותר. אחת הדוגמאות לכך היא מתיחת הבטן ההיקפית (בודי ליפט), הרחבה של ניתוח מתיחת הבטן הסטנדרטי, המאפשרת שיפור מיידי של דופן הבטן, צדי האגן, הירך הצדית והגב התחתון.

ד"ר טלי פרידמן, מומחית בכירורגיה פלסטית ואסתטית, מציינת כי הניתוח פופולרי בקרב מטופלים ומטופלות רבים לאחר ירידה במשקל, אשר לרוב סובלים מעודפי עור ושומן היקפיים בבטן ובצדי האגן. "מתיחת בטן היקפית הייא הצורה השכיחה ביותר של מתיחת בטן בקרב מטופלים שירדו במשקל", היא אומרת. "הדרישה לניתוח הזה עולה באופן ניכר בשנים האחרונות, עם העלייה במודעות של המטופלים וההבנה שניתן לסייע להם בצורה דרמטית.

"הדבר המעניין הוא ששכיחות הניתוח עולה גם בקרב נשים לאחר לידות, ללא היסטוריה של ירידה משמעותית במשקלן, שבעבר היו מבקשות מתיחת בטן סטנדרטית וכיום מבקשות גם להרים את הירך הצדית באותו הניתוח ולחטב אותה.

בנוסף, פונות גם צעירות באיזור גיל עשרים, הסובלות מרפיון גנטי ומהשמנה בירך הצדית אשר מבקשות לחטב אזור זה, ובשל רפיון העור הגורם לצלוליט, מתיחה היא פתרון טוב עבורן. אצלן מבצעים את המרכיב האחורי של הניתוח, החלק הקרוי הרמת עכוז וירך צדית".

מתיחת בטן היקפית
מתיחת בטן היקפית

חיטוב האזורים הבעייתיים

הניתוח, כאמור, מאפשר למנתחים לחטב את גוף המטופל בכל היקפו - בבטן, בירך הצדית ובאגן - ומשפר בצורה אופטימלית כל אזור. אזורים אלה נחשבים בעייתיים בשל הנטייה לרפיון עור בבטן התחתונה, ולהשמנה עקשנית בצדי האגן. אלה אזורים שקשה להסתירם בתוך מכנסיים וקימורי הגוף בולטים מבעד לבגדים.

"במהלך הניתוח עור הבטן נמתח, הטבור מעוצב, שרירי הבטן מוצמדים והמותן מודגשת. בנוסף, מוסרים עודפי עור ושומן מאזור המותניים, מה שמאפשר לשנות בצורה ניכרת את סגנון לבוש ולחטב את הגזרה בצורה שהדיאטה או הספורט לא איפשרו עד כה.

כמו-כן, העכוז מחוטב, וזאת באמצעות הרמתו ולעיתים הגדלתו על-ידי שימוש ברקמת השומן של האיזור עצמו או בהזרקה של שומן איכותי שנלקח ממקום אחר. הניתוח מאפשר גם לחטב את הירך הצדית באמצעות שאיבת השומן בה ומתיחתה למעלה. חשוב לציין כי הניתוח אינו מתאים למטופלים הסובלים מהשמנת יתר, עם BMI הגבוה מ- 35".

הניתוח ההיקפי פונה לטווח גילים רחב, החל מגיל 17 ועד גילים מבוגרים, כולל גברים המעוניינים לעבור את השינוי. "כשליש מהמטופלים הם גברים", אומרת ד"ר פרידמן ומסבירה כי רבים מהם ספורטאים לאחר ירידה במשקל, המעוניינים לקבל גוף חטוב עם עור מתוח וצלקות נסתרות. "מרבית המטופלים שירדו בצורה ניכרת במשקל סובלים מעודפי עור ושומן מציקים במיוחד בצדי האגן, המונעים מהם ללבוש ביגוד צמוד, ולכן הפעולה המתאימה אצלם היט מתיחת בטן היקפית. ניתן למקם את הצלקות לרוב באזורים המוסתרים בתחתון, ולכן היענות המטופלים לניתוח זה גבוהה.

"מתיחת בטן היקפית מורכבת יותר ממתיחת בטן סטנדרטית, אבל אם המנתח מיומן בניתוחים כאלה, הניתוח בטוח כמו ניתוח מתיחת בטן סטנדרטי. מבחינה אסתטית ניתן ומומלץ לבצע את העיצוב ההיקפי בו זמנית, שכן במהלך הרדמה אחת מושג שיפור עצום בשלושה אזורים בו זמנית".

מידה חדשה ועור מתוח

הניתוח נמשך מספר שעות, ובמהלכו מוסר עור עודף וכמעט תמיד משלבים גם שאיבת שומן. המטופל משתחרר מאשפוז יום לאחר הניתוח. ההחלמה דומה להחלמה מניתוח מתיחת בטן רגיל, ואורכה כשבועיים. בשבוע הראשון המטופל מודרך ללכת בצורה כפופה, במטרה להפחית את המתח בקו התפרים, ולאחר מכן חוזרים לפעילות רגילה. לאחר הניתוח נשארות צלקות ניתוחיות, מכיוון שאין אפשרות למתוח את הבטן או את הירך הצידית ללא חתכים.

"השינוי בעקבות הניתוח הוא עצום", מדגישה ד"ר פרידמן. "השינוי מקל מאוד בהתאמת בגדים ומאפשר לרדת בין מידה לשלוש מידות, בהתאם לכמות העור העודף אשר מוסר מהיקף הבטן. משום שהעור מתוח וקיימת ירידה במספר תאי השומן במקום, פוטנציאל ההשמנה באותו אזור יורד. גם האפקט הפסיכולוגי גדול, ומאפשר למטופלים להתלבש בבגדים צמודים או חשופים משום שמלבד החיטוב, גם העור שנותר מתוח יותר".

בואו לדבר על זה בפורום מתיחות בטן ושאיבות שומן.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום