11 בני אדם קיבלו תרומות איברים

(0)
לדרג

נחתמו לטובה בספר החיים: ביום כיפור הושתלו 14 איברים בזכות משפחות שתרמו איברים. חלק מהנתרמים חתומים על כרטיס אדי וזכו לקדימות בתור

מאת: מערכת zap doctors

לקראת יום כיפור ובמהלכו זכו 11 בני אדם זכו לחתימה טובה בספר החיים, לאחר שהושתלו בהם 14 איברים. כל האיברים - תרומה של שלושה בני אדם שמשפחותיהם ביקשו להציל חיים.

כך למשל במרכז הרפואי רמב"ם שבחיפה התקבלו שתי הסכמות לתרומת איברים בתוך 24 שעות ממשפחות שיקיריהן נפטרו מוות מוחי נשימתי בעקבות אירועים מוחיים. בזכות כך זכו שני מטופלים, בת 32 ובן 44 בתרומות כליה; השניים היו חתומים על כרטיס אדי שהעניק להם קדימות בתור.

במרכז הרפואי בילינסון התקבלה הסכמה שלישית לתרומת איברים ממשפחה שיקירה מת מוות מוחי נשימתי - כשלוש שעות לפני כניסת החג. כתוצאה, צעירה בת 20 וגבר בן 64 עברו השתלות כבד. אישה בת 42 קיבלה השתלה משולבת של כליה ולבלב, והיא גם נהנתה מקדימות בזכות החתימה על כרטיס אדי. בן 25 ובת 58 נוספים קיבלו השתלת כליה. בתוך כך בבית חולים הדסה הושתל כבד באשה בת 54. בשיבא קיבל בן 64 סבא ל-18 נכדים לב חדש.

מספר רב של השתלות בפרק זמן קצר כל כך דורש לוגיסטיקה מורכבת של צוותי חדר ניתוח, מעבדות, הדמיה, נהגים, ומעורבות גבוהה של הנהלות בתי החולים. צוותי ההשתלה בבתי החולים ובמרכז להשתלות פעלו בלחצי זמן ובאילוצים המיוחדים הקשורים להתנהלות ביום הכיפורים.

פרופ' רפי ביאר, יו"ר ועדת ההיגוי של המרכז להשתלות הודה לכל הנוגעים בדבר עבודתם המסורה למען הצלתם של הממתינים להשתלה. "אני קורא לתושבי מדינת ישראל להיות מודעים לנושא שכל הסכמה של משפחה לתרום איברים גורמת להצלה של חמישה אנשים לפחות".

ד"ר תמר אשכנזי, מנהלת המרכז להשתלות: "כל הסכמה של משפחה לתרום איברים נותנת אור ותקווה למשפחות אחרות. מקווה שבשנה הקרובה נהיה כולנו 'ערבים זה לזה' ונזכה להציל חייהם של עוד ועוד ממתינים להשתלה".

בואו לדבר על זה בפורום כירורגיה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום