רפואה מתקדמת: טיפול באוזון

(10)
לדרג

טיפול באוזון עשוי לפתור בעיות בריאות מורכבות. הוא מסייע בשיפור זרימת הדם, ניתן כטיפול תומך במחלות ממאירות, ואף חוסך לעתים כריתת רגל ודיאליזה

מאת: מערכת zap doctors

מרדכי כהן (בן 72), חולה סוכרת, סבל מפצע עמוק ברגלו שנגרם ממחלתו. הוא היה מחובר לדיאליזה במשך חמישה חודשים עקב אי ספיקת כליות על רקע המחלה. כהן טופל בבית חולים ולאחר שאף טיפול לא עזר החליטו שהפתרון היחיד הוא לכרות את רגלו. "הייתה התלבטות בין שני רופאים", מספר כהן. "רופא אחד אמר לכרות רק את כף הרגל ורופא שני אמר לכרות את הרגל עד הברך. באתו רגע אשתי אמרה לי שאנחנו הולכים מפה ונמצא פתרון". לאחר חיפושים בני הזוג הגיעו לד"ר אייל עטיאס, מומחה בכירורגיה כללית ומנהל מערך מרפאות לטיפולי אוזון בשיטת אוקסיפרו. במשך שנה וחצי כהן הגיע לטיפולים באוזון פעמיים-שלוש בשבוע ולתדהמתו הרגל הבריאה. בנוסף, כליותיו חזרו לתפקוד נורמלי בעקבות הטיפולים.

"בטיפול באוזון בשיטת אוקסיפרו, משתמשים בתערובות גזיות של חמצן ואוזון (O2 ו-O3) בריכוזים שונים, כטיפול סיסטמי לכל הגוף, כטיפול תוך ורידי וכטיפול מקומי בחבישה גזית לאיבר פגוע", מסביר ד"ר עטיאס. "עוטפים את הגפה הפגועה בשקית או מיכל ולתוכם מכניסים גז אוזון, על-ידי שימוש במים מזוקקים עשירים בגז אוזון מומס ועל-ידי שימוש בשמנים מועשרים באוזון".

טיפול באוזון
טיפול באוזון

למי הטיפול מתאים?

ד"ר עטיאס: "המרכיב המרכזי בטיפול הוא הסיסטמי - טיפול תוך ורידי. כל מטופל עם בעיית כלי דם, הפרעה עורקית, פריפרית (גפיים) או מרכזית (מוח, לב וכליות) יכול להיעזר בטיפול זה. הטיפול מתאים גם לכל מטופל עם פצע קשה-ריפוי או כוויה. במחלות דלקתיות שונות מתאפשרת הקלה סימפטומטית וסיוע להפחתת שימוש בסטרואידים. בנוסף, זהו טיפול תומך בחולים עם מחלות ממאירות".

הרופא קובע את תדירות הטיפולים בהתאם לחומרת המצב. ישנם חולים הזקוקים לטיפול יום-יומי, ויש מצבים בהם ידרש טיפול חד שבועי. לאחר כעשרה טיפולים הרופא בוחן את המצב, וכשיש הטבה משמעותית מומלץ להמשיך לטיפול ארוך, עד החלמה מלאה. הטיפול באוזון נמצא בסל התרופות בהתוויה של פצע קשה ריפוי, אך צריך לקבל הסכמה מקופת החולים להשתתפות בהוצאות. אגף השיקום במשרד הביטחון מממן הטיפול למבוטחיו כבר שנים רבות, ולחולה פרטי עלות הטיפול תלויה בתכנית הטיפולית הספציפית שלו.

כיצד הטיפול עוזר לחולי סוכרת ולריפוי פצעים?

"חולי סוכרת סובלים לעיתים קרובות מהצרויות בכלי הדם הגדולים והבינוניים, וכן מבעיה בכלי הדם הקטנים", מסביר ד"ר עטיאס. "השיפור בגמישות הכדוריות האדומות וכלי הדם מאפשר שיפור בזרימת הדם הכללית. עם השיפור גם קל יותר לאזן את הסוכרת. שיפור זרימת הדם מסייע לריפוי הפצעים. באופן מקומי (חבישה גזית, תמיסת מי אוזון ושמנים המכילים אוזון) מסייעים בנטרול חיידקים ופטריות, שיפור היגיינת הפצע והאצת תהליך הריפוי".

ומה לגבי בעיות בכלי דם, לב וכליות?

ד"ר עטיאס: "בטיפול הסיסטמי באוזון בשיטת אוקסיפרו, האוזון נקשר לכדוריות האדומות ומשפר משמעותית את הגמישות שלהן. בהדרגה, תוך מספר שבועות של טיפול, גמישות זו עוברת גם לכלי הדם הקפילאריים (כלי הדם הנימיים). שיפור הגמישות של הכדוריות וכלי הדם מאפשר שיפור זרימת הדם גם בנוכחות הצרויות קשות בכלי הדם. בחולי PVD (מחלה בכלי הדם הפריפריים), שלא עברו צינתור או ניתוח מעקפים, נצפה שיפור בדרגה התפקודית ובתלונות בעקבות טיפול זה".

הקלה על כאבים

הטיפול עשוי לסייע גם בהקלה על כאבים. "רוב הכאבים נגרמים כתוצאה ממחסור בחמצן (זרימת דם) באיזור הפגוע", אומר ד"ר עטיאס, "ולכן לעיתים קרובות כאבים שאינם דווקא קשורים לבעיה וסקולרית, כגון במחלות דלקתיות, בכאבי גב וכאבי מפרקים יש הטבה משמעותית בטיפול זה".

כידוע אין תרופה מושלמת, ולעיתים למרות הטיפול מצבו של החולה מחמיר. לדברי ד"ר עטיאס, "במיוחד בתחום של פצע קשה ריפוי יש חשיבות עליונה לתשומת לב מירבית לכל שינוי או סימן החמרה, ולמעקב כירורגי קפדני למקרה שתידרש התערבות כירורגית דחופה. אין תופעות לוואי לטיפול, אך יש חשיבות רבה לביצועו על-ידי צוות שהוכשר לכך על מנת למנוע תקלות טכניות".

בואו לדבר על זה בפורום טיפולי אוזון בשיטת אוקסיפרו.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום