"להשקעה בבריאות יש תוצאות"

(0)
לדרג

רה"מ נתניהו שבע רצון מפעילות משרד הבריאות; בין היתר הזכיר את פתיחת ביה"ס לרפואה והרפורמה ברפואת השיניים לילדים. ליצמן: מחויבים לרפורמה בביטוח הסיעודי

מאת: מערכת zap doctors

הממשלה מרוצה מהישגי משרד הבריאות, כך עולה מדיון בנושא חיזוק הרפואה הציבורית בישראל, שם הוצגה פעילותו בשלוש השנים האחרונות.

בדיון שהתקיים אתמול (א') בממשלה סקרו סגן שר הבריאות יעקב ליצמן והמשנה למנכ"ל משרד הבריאות ד"ר בועז לב את עיקרי פעילות המשרד שכללו רפורמה להכללת טיפולי השיניים לילדים בישראל הפועלת בהצלחה, במסגרתה ניתנו מעל 2.25 מיליון טיפולים חינם בשנת 2011, את אישור הרפורמה בבריאות הנפש שאושרה לאחר כשני עשורים, הכפלת מספר מכשירי MRI בבתי החולים, הורדת מחירי התרופות לחולים כרוניים, ביטול אגרת טיפת חלב, אישור התוכנית הלאומית לאורח חיים פעיל ובריא המשותפת למשרדי הבריאות, החינוך והתרבות והספורט ועוד מיזמים ופרויקטים לאומיים לקידום הבריאות בישראל.

נתניהו וליצמן בישיבת ממשלה (צילום: דוברות משרד הבריאות)
נתניהו וליצמן בישיבת ממשלה (צילום: דוברות משרד הבריאות)

ראש הממשלה בנימין נתניהו הביע הערכה רבה לפעולת משרד הבריאות, הצוותים הרפואיים וסגן השר ליצמן בשנים האחרונות. שרי הממשלה ציינו את התרשמותם מהיקפי הפעילות הנרחבת. חלק מההערות שהועלו בידי השרים במהלך הדיון ייבחנו על ידי הגורמים המקצועיים במשרד לצורך בדיקת יישומם.

נתניהו ציין כי דירוגה הגבוה של ישראל מבטא את ההשקעה של הממשלה בתחום הבריאות בישראל. "אנחנו מוסיפים עכשיו 1,000 מיטות לבתי החולים לאחר שלא נוספה מיטה אחת בעשור שלפני הקמת הממשלה", אמר; "חנכנו בצפת בית ספר לרפואה, אחרי שקרוב ל-40 שנה לא נפתח בית ספר לרפואה בישראל. כולנו יודעים שיש תמיד מחסור ברופאים ואנחנו מנסים לסגור את הפער הזה, בין השאר באמצעות בית הספר. אנחנו גם מבצעים שורה של צעדים להורדת יוקר הטיפול בנושאים רפואיים: הנהגנו טיפולי שיניים חינם עד גיל 12 בהשקעה של 330 מיליון שקל מדי שנה, ורק בשנה האחרונה ניתנו יותר משני מיליון טיפולים חינם; ביטלנו את אגרת טיפת החלב שעלתה 560 שקל לכל ילד ואנחנו מסבסדים מכשירי שמיעה בעלות של 45 מיליון שקל בשנה. חיזקנו את הרפואה בגליל ובנגב באמצעות התוכנית לפתיחת חדרי מיון קדמיים ב-12 יעשובים, והוספנו מכשירי MRI לבתי החולים בפריפריה".

"להשקעה זאת יש תוצאות. לאחרונה, דורגה ישראל במדד הבריאות העולמי במקום השישי מבין 143 מדינות. אחד הנתונים שנבדקו הוא תוחלת החיים: במקרה של גברים אנחנו במקום השני בקרב מדינות ה-OECD; תוחלת החיים של נשים היא גבוהה יותר, וגם היא מטפסת. אני מבקש להודות לסגן השר יעקב ליצמן ולאנשי משרד הבריאות על הפעולה החשובה בתחום חיזוק הבריאות לאזרחי ישראל".

סגן השר ליצמן הדגיש את מחויבות משרד הבריאות לקידום הרפורמה בביטוח הסיעודי שגובשה במשרד הבריאות, לטובת אוכלוסיית הקשישים והחולים הסיעודיים בישראל. בראשית דבריו שיבח ליצמן את הצוותים הרפואיים, "עברנו לפני שנה תקופה לא פשוטה בשביתת הרופאים הארוכה והמורכבת ביותר בישראל ואני שמח לבשר כי ניצני ההסכם החשוב והחיוני שנחתם כבר נותן אותותיו. אנו רואים עלייה במספר הרופאים הפונים לפריפריה הודות לתמריצים, נרשמה מגמת עלייה במקצועות שבמצוקה ואנו במגמת קידום ושיפור במערכת הבריאות שלנו".

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום