השתלת שבלול באוזן ללא מיקרוסקופ

(0)
לדרג

לראשונה בישראל, בבית חולים שיבא בוצע ניתוח שתל השבלול בגישה אנדוסקופית. היתרון: זיהוי המיקום המדויק להשתלת האלקטרודות ושימור השמיעה. צרכנות רפואית

מאת: מערכת zap doctors

לראשונה בישראל, במרכז הרפואי שיבא בוצעו לאחרונה שלושה ניתוחים להשתלת שתל שבלול בגישה אנדוסקופית (ללא מיקרוסקופ).

עד כה היה נהוג ברוב המקרים לשתול את האלקטרודות דרך חריר שנקדח בקיר הגרמי של השבלול, הליך שעלול לפגוע בשרידי איבר השמיעה. לעומת זאת, בשנים האחרונות מייחסים חשיבות רבה לשימור שרידי שמיעה בניתוחי שתל השבלול בעזרת כירורגיה זעיר-פולשנית ומבנה ייחודי של האלקטרודות המושתלות.

לפיכך, הגישה המועדפת כיום היא החדרת האלקטרודות לשבלול דרך "החלון העגול". חזיון החלון העגול בעזרת המיקרוסקופ מוגבל לעתים בגלל שונות באנטומיה של האוזן התיכונה ומגבלות טווחי תנועת המיקרוסקופ. לעומת זאת, בגישה האנדוסקופית, האוזן התיכונה והחלון העגול נצפים ביתר בהירות כך שניתן לזהות את המיקום המדויק להשתלת האלקטרודות. יתרון הטכנולוגיה במצבים שבהם קיימים קשיים מבניים (אנטומיים) או צורך לסרוק את השקעים והמבוכים המצויים בחלל האוזן התיכונה שנסתרים מקו הראייה הישר של מיקרוסקופ.

הניתוחים שבוצעו על ידי פרופ' ללה מיגירוב במחלקת אא"ג בשיבא ותהליכי ההחלמו היו תקינים, נמסר מבית החולים. רק כ-10 ניתוחים בגישה דומה בוצעו עד כה בשיקגו ארה"ב. הכירורגיה האנדוסקופית מיושמת במרכז הרפואי שיבא זה מספר שנים על ידי צוות רופאי המחלקה, בניהולו של פרופ' מיכאל וולף, ומקיפה מאות ניתוחים.

בואו לדבר על זה בפורום ליקויי שמיעה, מכשירי שמיעה, שתלי שמיעה ושבלול.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום