הקשר בין מחסור בוויטמין D לדיכאון

(0)
לדרג

האם רמות נמוכות של הוויטמין גורמות לדיכאון או שזו התוצאה שלו? לפי מחקר חדש, מחסור בוויטמין קשור לדיכאון, מנגד הטיפול בתוספי מזון לא שינה את מדדי הדיכאון

מאת: מערכת zap doctors

מחסור בוויטמין D הוא תופעה נפוצה מאוד, וכיום רבים נוטלים תוספי מזון המכילים אותו, בעיקר במטרה לשמור על העצם. כעת עולה מתוצאות מחקר חדש הקשר בין רמות נמוכות של ויטמין D לדיכאון.

במחקר שפורסם לאחרונה בכתב העת The British Journal of Psychiatry השתתפו יותר מ-330 מתנדבים, מהם כ-230 עם רמות נמוכות של ויטמין D וכ-110 עם רמות גבוהות של הוויטמין. אלו עם רמות ויטמין נמוכות חולקו באקראי לשתי קבוצות אחת קיבלה טיפול בתוספי ויטמין D למשך שישה חודשים והשנייה לא. נבדקים עם רמות גבוהות של הוויטמין שימשו כביקורות.

מהמחקר עולה כי במשתתפים עם רמות נמוכות של הוויטמין זוהו מדדי דיכאון גבוהים משמעותית, בהשוואה לאלו עם רמות גבוהות של הוויטמין. עם זאת הטיפול בתוספי וויטמין D במינון גבוה למשך שישה חודשים לא השפיע משמעותית על מדד תסמיני דיכאון. זאת גם לאחר שלקחו בחשבון את גיל המשתתפים, מין, מדד מסת הגוף והרגלי העישון שלהם.

החוקרים כותבים כי זהו המחקר האקראי-מבוקר הראשון באוכלוסיה הכללית עם תוצאות שליליות באופן ברור, המצביע כי אין קשר סיבתי בין דיכאון למחסור בוויטמין D. עם זאת, מדובר בפיסה קטנה בלבד בפאזל ודרושים מחקרים נוספים בנושא.

בואו לדבר על זה בפורום תזונה קלינית.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום