הקשר בין מחלות נפש לסרטן

(0)
לדרג

הסובלים מסכיזופרניה או מהפרעה דו קוטבית נתונים בסיכון יתר לממאירויות סרטן הריאה, סרטן המעי הגס, וסרטן השד בנשים; שיעור העישון הגבוה בחולים תורם למגמה זו

מאת: ד"ר עמית עקירוב

אנשים הסובלים מסכיזופרניה או מהפרעה דו-קוטבית (מניה דפרסיה) נמצאים בסיכון יותר מכפול למחלות ממאירות, בעיקר ממאירויות של הריאה; כך עולה מתוצאות מחקר חדש שפורסמו לאחרונה בכתב העת Psychiatric Services.

החוקרים בחנו את שיעורי התחלואה בקרב יותר מ-3,300 מבוגרים עם סכיזופרניה (כ-2,300 חולים) והפרעה דו-קוטבית (כ-1,000 חולים), שהיו במעקב בשנים 1994-2004. בהשוואה לאוכלוסייה הכללית בארה"ב, שיעורי התחלואה עמדו על 2.6 במבוגרים עם סכיזופרניה או הפרעה דו-קוטבית.

הסיכון הגבוה ביותר היה לגידולים בריאה, לממאירות של המעי הגס והרקטום. בנשים עם סכיזופרניה או הפרעה דו-קוטבית נרשם סיכון מוגבר לסרטן השד.

לפי החוקרים, שיעור גבוה של עישון באוכלוסיות חולים עם הפרעות פסיכיאטרית חמורות הוא גורם אפשרי לסרטן ריאה, והסיכון המוגבר לסרטן שד יכול לנבוע משיעורי יילודה נמוכים יותר ורמות פרולקטין גבוהות יותר עקב תרופות פסיכותרופיות. גורמי הסיכון התורמים לסיכון הגבוה לממאירות של המעי הגס פחות מובנים, אך ייתכן כי אלה קשורים לעישון, לאורח חיים לא פעיל, או לדיאטה עתירת שומנים ודלת פירות וירקות.

ממצאי המחקר מצטרפים לעדויות קודמות התומכות בסיכון מוגבר למחלות ממאירות בחולים עם הפרעות פסיכיאטריות חמורות.

בואו לדבר על זה בפורומים הבאים:

פורום פסיכיאטריה
פורום תמיכה לחולי סרטן ובני משפחותיהם

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום