פרג'טה תסופק במסגרת מחקר

(0)
לדרג

התרופה החדשה לסרטן השד, המסוגלת לעכב את התפתחות הגידול בשנה וחצי, תינתן לחולות במסגרת מחקר הנערך בישראל. עד כה היה ניתן לרכוש אותה רק באופן פרטי

מאת: מערכת zap doctors

בשורה לחולות: עד האישור בסל הבריאות, ניתן לקבל את התרופה החדשה פרג'טה (PERJETA) לסרטן השד, במסגרת מחקר שהחל בימים אלו במרכזים רפואיים ברחבי הארץ.

לפני כחודשיים אישר מנהל התרופות האמריקאי (ה-FDA) את התרופה החדשה לטיפול בחולות סרטן שד גרורתי עם HER2 חיובי, שלא קיבלו טיפול קודם בשלב הגרורתי של מחלתן. אישור הטיפול היה בהליך מהיר השמור לתרופות שהוכיחו התקדמות חשובה בטיפול על פני הטיפולים הקיימים כיום.

לפי המחקרים האחרונים, הטיפול בתרופה דחה בחצי שנה את התקדמות המחלה. זהו שיפור של 50% ביעילות לעומת הסטנדרט הטיפולי הקיים. הוספת התרופה למשלב המקובל (בשילוב עם הרספטין וכימותרפיה מסוג טקסוטר) מביאה להארכת התקופה ללא התקדמות המחלה ליותר משנה וחצי.

זהו למעשה הזמן הארוך ביותר שנראה עד כה במחקרים בסרטן שד גרורתי. תקופה כזו ללא התקדמות המחלה משמעותה עבור המטופלות, שליטה מלאה במחלה ובסימפטומים, איכות חיים טובה יותר, שקט נפשי והימנעות מאי וודאות המלווים את התקדמות המחלה.

בישראל, עד אשר התרופה תאושר בסל הבריאות, החולות יוכלו לקבל את הטיפול בפרג'טה במרכזים הרפואיים הבאים: סורוקה, איכילוב, בלינסון, שיבא, קפלן, אסף הרופא, הדסה, מאיר, אסותא. בקרוב תיפתח האפשרות למתן התרופות גם במרכזים - רמב"ם, וולפסון, שערי צדק, לין ונהריה.

בואו לדבר על זה בפורום סרטן השד.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום